FVP eller MKP?
Ska göra KUB hade jag tänkt, och undrar dels vilka siffror som anses som så dåliga att man rekommenderas ett fvp eller mkp?
Och dels vad det är som avgör vilket av de två proven man gör i så fall?
Ska göra KUB hade jag tänkt, och undrar dels vilka siffror som anses som så dåliga att man rekommenderas ett fvp eller mkp?
Och dels vad det är som avgör vilket av de två proven man gör i så fall?
Jag fick göra FVP för att det var för sent för mig att göra MKP.
Nu såg mitt KUB bra ut men på grund av att jag har en så kallad balanserad translokation så syns inte detta på KUB och därför var jag tvungen att göra ett FVP, hade jag vetat att man kunde göra ett MKP så hade jag gjort detta. MKP kan du göra ifrån v11 och FVP ifrån v15 om jag inte minns helt fel :)
Jag tror om man har under 1/200 på kub... Så ansers det som inte så bra?! ( är inte 100, gjorde aldrig kub ) Jag gjorde fvp.. Den får man göra lite senare en mkp... Men den har också lite mindre missfallsrisk... Barnet blir ju starkar hur längre tiden går... Det negativa är ju att om man nu vill avbryta blir det ju senare...
Så det som avgör om man blir erbjuden fvp eller mkp är hur långt man har kommit i graviditeten, om jag fattade det rätt?
Så det som avgör om man blir erbjuden fvp eller mkp är hur långt man har kommit i graviditeten, om jag fattade det rätt?