Tredje veckan på arbetsträningen. Känns som jag inte orkar mer
Jag började arbetsträna på en leksaksaffär efter att ha varit sjukskriven i ett och ett halvt år. Har tidigare arbetat i en livsmedelsbutik i några år, men sen spårade både min kropp och psyke ur och jag blev sjukskriven.
Vi började med tre dagar i veckan och två timmar om dagen. Men jag kände redan i slutet på första veckan att det var på tok för tufft, så vi sänkte farten till två dagar i veckan och en och en halv timme om dagen. Fungerade bra den första dagen, så blev nedför stupet igen
Igår skulle jag ha varit där mellan 9:00-10:30, men kände redan efter 40 minuter att jag inte klarade av mer, så jag gick hem efter knappt 40 minuters långsamt arbetande.
Jag ska dit imorgon igen, samma tid mellan 9:00-10:30, men jag känner att detta kommer inte att fungera! Det handlar inte om att det är för stressigt eller så. Det är helt kravlöst, allt görs i min takt, jag får ta paus när jag vill, all personal är jättesnälla och vänliga, det är inte så jättemycket kunder och inte allt för jobbiga saker att göra. Lugnare arbetsträningsplats är nog svårare att hitta. Men som sagt jag känner att både kroppen och mitt psyke håller på att säcka ihop.
Jag vet ju inte hur länge jag ska fortsätta försöka kämpa, för jag vill ju inte bara ge upp heller. Men samtidigt vill jag inte pressa mig själv för hårt heller så att jag bryter samman fullständigt heller.
Min pappa säger att jag ska fortsätta kämpa och att det blir bättre i längden. Men ska jag verkligen det när både min kropp och psyke skriker att den inte orkar?
Hur ska jag göra? Fortsätta kämpa på eller avbryta och testa igen senare?