• like

hjälp!!! påhittade namn

Jag väntar en liten pojke och har världens problem med att hitta ett fint namn!! Tycker inte om vanliga standardnamn, gamla eller nya. Sökt igenom hela internet och inte hittat något. Vill ha något "påhittat" eller namn som inte många heter tex. Maxwell
    Tänk nyskapande!

• Svar på tråden hjälp!!! påhittade namn
  • Aniiee

Och jag HATAR "påhittade" namn (vilka namn är inte påhittade, btw, om man ser över lite mer än 30 år), jag lånar isf hellre namn från andra kulturer, det känns nyskapande nog.

I den andan lånar jag ut några japanska namn till dig för överseende:
    Shiro
    Makoto
    Teiji
    Toya
    Shinobu
    Hiroki
    Tamaki
    Yuki
    Akio
    Akira
    Hideki
    Isao
    Jun
    Kazuki

Inte vad du frågade efter, men ta i alla fall idén i beaktande när du döper ditt barn. Det finns många "nyskapade" barnnamn där det är synd om ungarna (och jag vet flera som bytt namn på 18-årsdagen för att deras "coola, nyskapade, unika" namn aldrig funkat IRL)

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • MadHatter

Tristan, Alonzo, Balthasar, Spencer, Nathanael, Ezra, Sander, Luca, Caspian, Timon, Hector, Lysander,

Riktiga namn men ovanliga

• MadHatter

Npgra till: evander, Leander, Emeric, Edison, Lorenzo, Enzo, Santiago, Leandro, Gino, Enzo, Fernandes, Orion,

• Fjäril kär

Challe

Curtis

Carlos

Morris

Hannibal

Philippe

Jacky

Hector

Diesel

Texas

Levis

Levi

Mordechai

Austin

Pluto

Noa

Nelson

Truls

• like
    MadHatter skrev 2015-11-11 18:40:45 följande:

Npgra till: evander, Leander, Emeric, Edison, Lorenzo, Enzo, Santiago, Leandro, Gino, Enzo, Fernandes, Orion,

Älskade emeric!!!! Kom med fler sånna namn!
  • MadHatter
    like skrev 2015-11-12 15:47:32 följande:

Älskade emeric!!!! Kom med fler sånna namn!

Försöker med lite föer namn då :)

Clement, Erwan, Florian, Amir, Etienne, Emir, Cyril, Ilias, Amin, Alrik, Earnest, Alistaire, Bernard, Franklin, Milton, Benedict, Cecil
  • KlartSomKorvspadet
    MadHatter skrev 2015-11-11 18:29:55 följande:

Tristan, Alonzo, Balthasar, Spencer, Nathanael, Ezra, Sander, Luca, Caspian, Timon, Hector, Lysander,

Riktiga namn men ovanliga

Beror nog på vart man bor. Här finns det fyra Tristan, två Hector och två Caspian.
  • MadHatter
    KlartSomKorvspadet skrev 2015-11-12 17:41:36 följande:

Beror nog på vart man bor. Här finns det fyra Tristan, två Hector och två Caspian.

Så pass

Lysander är det i alla fall bara 22 personer som heter i hela Sverige så om inte alla valt att bosätta sig i samma by kvalificerar sig i alla fall det som ovanligt :)
Svar på tråden hjälp!!! påhittade namn