• Äldre 12 Nov 12:50
    1123 visningar
    8 svar
    8
    1123

    positivt äl? hjälp tjejer !

    Hjälp mig tjejer !

    E det ett positivt äl test ? Väntar min mens vilken dag som hälst ?! Bör ju redan ha haft min äl isf eller kan ja ha så dålig koll på min cykel ? Ingen mens så lågt ögat når en ! Testet är taget precis !!

  • Svar på tråden positivt äl? hjälp tjejer !
  • Äldre 12 Nov 12:52
    #1

    Äl-test kan visa positivt före mens också.

  • Äldre 12 Nov 13:21
    #2

    Jaha okej ! Är inte riktigt på hemmaplan här känner ja ! Tack !! Innebär de att man ska passa på att mysa då trots att mensen bör vara nära?

    Äter devina +(HRT) då jag har diagnosen turner syndrom . så bör ha en regelbunden cykel men vet ej om jag producerar egna ägg.. men ett positivt äl test innebär la inte alltid ägglossning ?

  • Äldre 12 Nov 14:05
    #3

    Positiva äl-test är aldrig bevis på att ägg verkligen kommer att släppa utan bara en indikation på att hormonet finns där. Före mens har man inte äl alls såvida inte det första man trodde var äl inte var en riktig äl utan kroppen gör ett nytt försök att ägglossa. Men då är man ju inte före mens heller utan då blir mensen sen ifall man inte blir gravid.

  • Äldre 12 Nov 17:14
    #4

    Tror jag hänger med ! Ser i många forum att att folk frågar om sent positivt äl test kan indikera på en graviditet ? Men de är ju två olika hormoner ? Ska försöka få bättre koll på min cykel !har inte varit konsekvent vare sig med att ta temp denna perioden eller tagit äl .. så blev förvånad nu när det såg positivt ut

  • Äldre 12 Nov 17:15
    #5

    Vissa äl-test kan visa för graviditet påstås det, men jag vet inte jag. Före mens vet jag definitivt för det hände mig.

  • Äldre 12 Nov 21:47
    #6

    Okej ! :) vet om att en graviditet kan bli svår för mig så ca 95 % av tjejer med turner syndrome drabbas infertilitet ! Men bara att vänta och se :)

    Ett positivt äl test är ju en bra början :)

  • Äldre 13 Nov 13:54
    #7

    Tog idag ett nytt test ungefär samma tid som var negativt. . Så förmodligen mensen testet reagerade på igår ?

    Fortfarande ingen blödning..dock haft mensvärk ! Bara vänta och se!

  • Äldre 21 Nov 14:30
    #8


    fick min mens . dock var den väldigt sen.. men har varit på en buk ultraljud där dem kollade lever, njurar, galla och bukspottkörtel.. allr är okej. Så alla mina symtom vet jag ej vart jag får dem ifrån. spytt två gånger sen september, svettas och mår illa, uppsvälld mage också sen september och halsbränna(fått rätt nyligen på kvällarna), mycket flytningar vilket jag ej brukar ha..
     
Svar på tråden positivt äl? hjälp tjejer !