Hjälp! Jag vill bli ung förälder!
Hej. Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här men jag ska försöka. Jag är en 17årig tjej som drömmer om familjelivet. När mina vänner är ute och festar sitter jag inne på internet och kollar på barnvagnar. Varje gång jag går i en affär, vilket som helst ser jag bebisgrejer, bebiskläder, leksaker och RIKTIGA bebisar. Det gör så ont i mig att ingen förstår. För 6 år sedan fick jag en lillasyster, och sedan dess har jag haft moderkänslor för henne. Jag har tyckt att mina föräldrar gör fel i deras uppfostran, att dom köper fel kläder och inte leker tillräckligt med henne. Jag får sådana sjuka känslor ibland, och jag bara önskar att hon var min, eller i alla fall att någon var min. Barn är det bästa jag vet, och dom älskar mig. Jag har redan köpt leksaker till mitt framtida barn, planerat allt från att jag blir gravid till hens 10onde födelsedag. Jag kämpar varje dag i skolan för att få ett bra jobb så att jag kan ge mitt allt till mitt barn, och nu har jag börjat dejta också för att hitta pappan till mitt barn. Jag vet att det inte är en dans på rosor att få barn, jag har sett mina föräldrar gå upp med min lillasyster mitt i natten, jag har sett hela hennes utveckling och hur mina föräldar mått under hennes bebisår. Jag vet att det inte är lätt, men det är det jag vill ha och jag kan inte hjälpa det. Folk tycker att jag är störd när jag köper saker till mitt framtida barn och när jag är så planerade och konstig, men jag kan inte hjälpa det. Hade jag varit gravid så hade det inte varit så konstigt, så kan kanske har varit skengravid i 6 år? Åh. Jag vet inte vad jag ska ta mig till, längtan är så stark och den blir starkare för varje dag.
Snälla ge mig tips på vad jag ska göra, hur ni har gjort, hur unga ni var när ni fick barn osv. Och snälla sig inte att jag är dum i huvudet, jag vet att jag är annorlunda men min mormor fick barn när hon var 15 och det var typ normalt då så det kanske ligger kvar i generna.