Hur hade ni gjort med rumsfördelningen?
SITUATIONEN:
Mamma, pappa, tre biologiska barn:
Flicka 7 år
Flicka 5 år
Pojke 3 år
Två av dessa barn skall dela rum; vilka?
SITUATIONEN:
Mamma, pappa, tre biologiska barn:
Flicka 7 år
Flicka 5 år
Pojke 3 år
Två av dessa barn skall dela rum; vilka?
Puffar!
Pojken börjar bli stor, så flickorna delar rum tills ni hittar nåt större
Barn har sällan behov av att sova ensamma så jag tycker de sover i ett rum och leker i ett. Det är väldigt bra att dela på lek och sova också...
Jag hade gett 7-åringen eget och satt de små i ett rum. Beroende lite grann iof på hur mogen femåringen är. Min systers snart femåring har egna saxar, lim, och skrivbord på sitt rum. Min kompis i samma ålder skulle måla konstverk på väggarna om han fick ha det.
Röstade för att tjejerna delar det största rummet. Det är det som fungerar bäst i längden.
Dela av det stora rummet så får de en varsin hörna.
tycker att SKOLBARNET får ha ett eget litet rum där hon kan träna på att läsa böcker ifred.
de andra två har säkert en massa gemensama leksaker som får bäst plats i största rummet som de delar.
tycker att SKOLBARNET får ha ett eget litet rum där hon kan träna på att läsa böcker ifred.
de andra två har säkert en massa gemensama leksaker som får bäst plats i största rummet som de delar.
Hur gör man om tre år?
När pojken är 6 år, en flicka är 8 år och en flicka är 10 år?
Jag hade låtit dom yngre barnen dela och låta den äldsta få eget.
Om inte barnen har egna förslag.
Själv delade jag rum med min två år yngre bror (jag är tjej) tills min tolvårsdag. Då ville mina föräldrar dela oss och min bror ville ha eget. Jag hade mer än gärna delat rum tills jag flyttade hemifrån. Jag avskyr att sova själv!
Och jag hade låtit dom som är två få det större rummet.