• Anonym (Polis)

Min tjej är tillsammans med en polis, med känslor.

Jag och min tjej har varit ett par i snart 3 år, vi är 25+. Inga barn. Jag arbetar som polis (och har alltid gjort det under vår tid tillsammans) och hon är ekonom.

Jag älskar min tjej och hon mig men jag upplever att hon är totalt ointresserad av att höra om mitt arbete. Mitt jobb är både fysiskt och psykiskt påfrestande och när jag kommer hem efter ett skift så vill jag höra hur hennes dag har varit, och att hon lyssnar på hur min dag har varit.

Min flickvän har alltid varit "nojig" som person vad gäller säkerhet och skulle kanske helst se att jag hade ett vanligt kontorsjobb, men så är inte fallet. När jag ställer frågor om hennes jobb och lyssnar på historier om knäppa kollegor, hög arbetsbelastning osv. så är det alltid glada miner från hennes och min sida. När jag däremot vill prata om min dag så möts jag av "mm", "mm", "okej". På sin höjd.

Jag har förståelse för att alla yrken inte är intressanta för alla människor, men det hade varit trevligt med lite feedback åtminstone. 

Någon som känner igen sig i min situation? Antingen som polis själv eller partner till/varit partner till en polis. Och till övriga, skulle ni ha problem att lyssna på historier om ett jobb som innefattar "hemskheter"?

• Svar på tråden Min tjej är tillsammans med en polis, med känslor.
  • Farfallos

Det har inte nödvändigtvis att göra med att du är polis, utan det kan ha att gör med att hon är ett stort ego bara. Inget jag vet något om, men du kan ju ställa dig den frågan.

• Anonym (Polis)
    Farfallos skrev 2015-11-12 19:03:32 följande:
    Det har inte nödvändigtvis att göra med att du är polis, utan det kan ha att gör med att hon är ett stort ego bara. Inget jag vet något om, men du kan ju ställa dig den frågan.
    Kan så vara, fast jag upplever inte detta ointresse någon annan stans än just när vi pratar om mitt jobb.
  • ninasord

Jag önskar verkligen att jag kunde tro på det du skriver, men jag kan åtminstone ge dig en tumme för inlägget.

I'm not your driver
  • Anonym (Polis)
    ninasord skrev 2015-11-12 19:11:50 följande:
    Jag önskar verkligen att jag kunde tro på det du skriver, men jag kan åtminstone ge dig en tumme för inlägget.
    Nu hänger jag inte med, vad är det du inte tror på? Att en polis är tillsammans med en ekonom? Att jag är polis? Att jag vill prata om min dag?
  • Anonym (Kvin)

Jag arbetar för socialtjänsten och är med om hemskheter varje dag. Polis och läkare har jag mkt kontakt med gällande klienter.

Jag är ofta helt psykiskt utmattad när jag kommer hem och vill då gärna ventilera lite om dagens händelser med min sambo.

Men han orkar inte lyssna mer på alla tragiska livsöden, så jag biter ihop och pratar om annat, trevliga saker istället.

• Anonym (j-dee)

Nu hatar jag poliser vanligtvis och skulle inte ens pissa på en om hen brann men jag gör ett undantag för dig.
    Jag tror det är så att din tjej helt enkelt inte är en särskilt bra lyssnare, alla är tyvärr inte det.

• Anonym (sådär)

Min sambo är yrkeschaufför och det finns inget tråkigare än att lyssna på hur många ton betong han kört osv. Han vet att jag är ointresserad och då gör han likadant mot mig. Så det jämnar ut sig.

• ninasord
    Anonym (Polis) skrev 2015-11-12 19:15:31 följande:
    Nu hänger jag inte med, vad är det du inte tror på? Att en polis är tillsammans med en ekonom? Att jag är polis? Att jag vill prata om min dag?
    Det är inte alls otroligt, det handlar mer om min egen oförmåga att för tillfället lita på någonting som skrivs på Internet. Det betyder inte att det du skriver inte skulle vara sant. Hoppas att hon drar öronen åt sig en vacker dag och att du känner att även du kan hitta stöd i relationen i det avseendet.
    I'm not your driver
  • Långbenopluto
    Anonym (Polis) skrev 2015-11-12 19:15:31 följande:
    Man ska ALLTID ignorera ninasord.
  • Anonym (Läkare)

Jag känner helt klart igen mig i din berättelse. Min man är inte heller särskilt intresserad av mitt jobb som läkare. Han säger att det är för att jag mest pratar om det som är tungt och svårt när jag kommer hem och då känner han att han blir nedstämd på grund av det. En period pendlade jag med en kollega och då hann vi "prata av oss" i bilen innan vi kom hem. Väldigt skönt, för då kunde man prata om sånt som är lite mer lättsamt och roligt med jobbet hemma. Tror de flesta är intresserade av sin partners dag, men kanske inte av att få höra hemskheter varje dag.

Svar på tråden Min tjej är tillsammans med en polis, med känslor.