Min tjej är tillsammans med en polis, med känslor.
Jag och min tjej har varit ett par i snart 3 år, vi är 25+. Inga barn. Jag arbetar som polis (och har alltid gjort det under vår tid tillsammans) och hon är ekonom.
Jag älskar min tjej och hon mig men jag upplever att hon är totalt ointresserad av att höra om mitt arbete. Mitt jobb är både fysiskt och psykiskt påfrestande och när jag kommer hem efter ett skift så vill jag höra hur hennes dag har varit, och att hon lyssnar på hur min dag har varit.
Min flickvän har alltid varit "nojig" som person vad gäller säkerhet och skulle kanske helst se att jag hade ett vanligt kontorsjobb, men så är inte fallet. När jag ställer frågor om hennes jobb och lyssnar på historier om knäppa kollegor, hög arbetsbelastning osv. så är det alltid glada miner från hennes och min sida. När jag däremot vill prata om min dag så möts jag av "mm", "mm", "okej". På sin höjd.
Jag har förståelse för att alla yrken inte är intressanta för alla människor, men det hade varit trevligt med lite feedback åtminstone.
Någon som känner igen sig i min situation? Antingen som polis själv eller partner till/varit partner till en polis. Och till övriga, skulle ni ha problem att lyssna på historier om ett jobb som innefattar "hemskheter"?