• Anonym

Hur många" ml "är normalt per utlösning?nån som vet..

Hej alla.
    Har en viktiig fråga och vet inte riktigt själv.Vad är det normala i mängd/antal i ett sperma prov?Om man har som små klumpar i utlösningen är det nåt farligt?Tacksam för svar...

• Svar på tråden Hur många" ml "är normalt per utlösning?nån som vet..
  • Linis81

min sambo lämnade prov för ca 3 mån sedan... i början var den vit ganska tjock med lite klumpar (inget farligt) men sedan efter ca 20 min så var den nästan genomskinlig.. som om den smälte på ngt vis.. han fick bara i 1 ml för resten "spillde" han utanför men det räckte gott o väl... det behövs inte mkt alls.. de mäter antal per ml... han hade dåliga så nu väntar utredning Lycka till!!

• Anonym

Puffar upp snälla svara o du som svarade tack!!!!!!

• Tin o Trolls mamma

Jag har hört nånstans att en "normal" utlösning innehåller ca en tesked sperma. (Spermier och sädesvätska.) Det är väl 5 ml ungefär. Ibland blir det mer och ibland mindre när vi har sex.

Ekorren.

• Tin o Trolls mamma

Nä inte vågen, vi har en måttsats liggande på nattduksbordet..

• Themis

Saxat från

home.swipnet.se/trivialt_nonsens/hormon/sexuellarekord2.htm

"Om du någonsin råkar befinna dej i ett stort och välsorterat bibliotek, så ta då och leta reda på en artikel vid namn: 'Sädesvätskan från fertila män - en statistisk analys av 1300 män', av Aquiles J. Sombrero.

Statistiken i denna artikel erhölls genom att man lät männen donera sina satser i en speciell behållare, som också märktes med datum och hur lång tid som förflutit sedan föregående ejakulation. Tiden för avhållsamhet var den allra mest kritiska faktorn, eftersom man har räknat ut att en man producerar 0.4 milliliter sädesvätska per dag under avhållsamhet.

Den genomsnittliga satsen visade sej ligga på 1.4 milliliter, men det fanns vissa som hamnade långt utöver genomsnittet. En riktig spermavirtuos uppmätte en sats på hela 11 milliliter."
    --
    Andra källor uppger att en utlösning normalt innehåller 2.5-5 ml. T ex här:

www.expressen.se/index.jsp
    --
    Klumpar i sperma är helt normalt, eftersom sperma inte består av en homogen vätska utan egentligen fyra stycken som kommer från fyra olika ställen-prostata, sädesblåsorna, urinrörskörtlarna (Cowpers körtlar) och bitestiklarna. Kort efter utlösningen förändras sperman kemiskt och blir mer geléartad men sen blir den lättflytande igen.

Läs allt om det här:

www.vardguiden.se/Article.asp

• MikaelJ

Gjorde ett ganska omoget partytrick som ung, fyllde ett shotsglas till hälften på fest, hur mycket är det? ;)

• Realen67

Jag vet inte men som ung kom det nog ett par tre skedar med sperma, men idag är det sämre. Utlösningen är dock lika njutbar som i unga dagar.

Svar på tråden Hur många" ml "är normalt per utlösning?nån som vet..