• Ariella

Ta med vin som present på fest?

Jag ska på fest hos en väninna som fyller år. Hon ska bjuda på middag och lite drinkar. Hon skrev att vinälskare skulle ta med eget vin. Det är bara tjejer som ska komma och ingen av oss dricker speciellt mycket och en tjej dricker inte överhuvudtaget.

Vi har köpt presentkort till henne och alla har lagt 200kr på det. Jag tyckte det kändes lite lite så jag tänkte att jag skulle ta med en flaska vin också. Kommer det bli som att jag tog med vinet till mig själv. eftersom hon sa att alla vinälskare skulle ta med eget? 

• Svar på tråden Ta med vin som present på fest?
  • Farfallos

Enkelt! Lägg flaskan i en presentkartong eller sätt ett presentband runt flaskhalsen så framgår det med all önskvärd tydlighet att det ä en present. Vill du ha eget vin dessutom så har du den flaskan i handväskan tills du har överlämnat presentflaskan.

• Personlig Utveckling Nu

Det är nog ingen fara!

Korka upp rackaren och säg att ni kan dela på den? Jag betvivlar att alla kommer tacka ja, och då har du merparten av en flaska att dricka (om du så vill, dvs.). "Värsta fall" tackar alla ja, och då får du en trevlig middag framöver helt enkelt.

Lycka till Cool

PersonligUtvecklingNu.se - Med mål att hjälpa dig skapa ett liv som gör att du älskar att leva.
Svar på tråden Ta med vin som present på fest?