• Fridaa93

Nidblödning eller mellanblödning?

Hej på er! Glad
    Jag tror att jag har fått en nidblödning men är ändå inte säker. Jag hade äl runt den 6-7/11 och jag och min sambo hade sex den 4/11 och den 8/11 och på kvällen den 10/11 så fick jag en liten rosa blödning, som har hållit sig i tills i går kväll/natt, det är inte mycket som kommer behöver inget trosskydd för det kommer bara på pappret när jag torkar mig.

Blödningen har under dessa 3 dagar pendlat mellan rosa, rött och brunt, nu på morgonen har det inte varit något än, mensen är beräknad att komma runt den 19-21/11.

Någon som har några svar eller funderingar? Glad

• Svar på tråden Nidblödning eller mellanblödning?
  • Undrandee

Hej! Vi har ägglossning samma datum du och jag och även BIM! Kul Skrattande
    Jag väntar också på plus, tagit några tester men ser inget. Har vissa symtom. Följas åt? :)

• Anonym (E)

Ingen nidblödning. Väldigt ovanligt, men kan förekomma. Dock när ägget fäster, vilket det inte gör förrän i det bästa av fall äl+5. Ett befruktat ägg måste celldelas till en blastocyst som tar minimum 5 dagar.

Din blödning är antingen mens, infektion eller mellanblödning.

Hur vet du att du hade ägglossning förresten? :) Appar kan du inte lita på, ej heller ältest till 100%.

• Anonym (Orolig)

Hej! Förlåt om jag trampar in på inlägget! Men jag måste bara skriva av mig. Jag har haft bruna flytningar i snart fyra dagar och sist detta hände mig så var jag gravid i tidig graviditet och det var 2 år sedan (fick missfall i vecka 6) och jag har inte haft så sen dess! Jag ringde 1177 och hon sa bara "avvakta" eftersom jag inte har några andra besvär än det. Nu undrar jag liksom vad detta är, kan det vara att jag är gravid igen eller är jag sjuk? Äter dessutom folsyretabletter, försöker alltså bli gravid! Det ända ont jag har haft är att jag fick magknip härom kvällen men inget mera!

• Fridaa93
    Undrandee skrev 2015-11-13 11:40:32 följande:

Hej! Vi har ägglossning samma datum du och jag och även BIM! Kul Skrattande
    Jag väntar också på plus, tagit några tester men ser inget. Har vissa symtom. Följas åt? :)

åh vad kul! det är klart vi kan följas åt! Skrattande Vad har du för symtom? jag har ilningar och molvärk i livmodern och blygdbenet, minskad aptit, trött och humöret går upp och ner
  • Undrandee

Kul! :D Jag har upplevt ökat aptit, trötthet (är annars ett kvällsmonster) men nu däckar jag efter 18 redan, igår fik jag som typ stickningar i bröstvårtorna, tycker även mannens andedräkt luktar illa precis efter tandborstning. Brukar annars få mensvärk typ en vecka innan mens, men känner inget alls mer än att det huggit till vid blygdbenet så jag hoppat till nästan Tungan ute

• Fridaa93
    Anonym (E) skrev 2015-11-13 12:00:42 följande:

Ingen nidblödning. Väldigt ovanligt, men kan förekomma. Dock när ägget fäster, vilket det inte gör förrän i det bästa av fall äl+5. Ett befruktat ägg måste celldelas till en blastocyst som tar minimum 5 dagar.

Din blödning är antingen mens, infektion eller mellanblödning.

Hur vet du att du hade ägglossning förresten? :) Appar kan du inte lita på, ej heller ältest till 100%.

okej, har läst att ägget kan fästa redan på äl+3, mens känns väldigt tidigt har regelbunden mens. Men blir att avvakta, vill verkligen att de ska fastnaGlad

Jag hade äl-sekret och jag känner av min äl så de e därför jag vet Glad
  • Fridaa93
    Anonym (Orolig) skrev 2015-11-13 12:20:24 följande:

Hej! Förlåt om jag trampar in på inlägget! Men jag måste bara skriva av mig. Jag har haft bruna flytningar i snart fyra dagar och sist detta hände mig så var jag gravid i tidig graviditet och det var 2 år sedan (fick missfall i vecka 6) och jag har inte haft så sen dess! Jag ringde 1177 och hon sa bara "avvakta" eftersom jag inte har några andra besvär än det. Nu undrar jag liksom vad detta är, kan det vara att jag är gravid igen eller är jag sjuk? Äter dessutom folsyretabletter, försöker alltså bli gravid! Det ända ont jag har haft är att jag fick magknip härom kvällen men inget mera!

Det är lugntGlad  Tycker också att du ska avvakta, när har du bim? har du några andra symptom som kan vara tecken på graviditet ?
  • Fridaa93
    Undrandee skrev 2015-11-13 12:38:23 följande:

Kul! :D Jag har upplevt ökat aptit, trötthet (är annars ett kvällsmonster) men nu däckar jag efter 18 redan, igår fik jag som typ stickningar i bröstvårtorna, tycker även mannens andedräkt luktar illa precis efter tandborstning. Brukar annars få mensvärk typ en vecka innan mens, men känner inget alls mer än att det huggit till vid blygdbenet så jag hoppat till nästan Tungan ute

Hoppas att det finns någon där inne Skrattande Hur länge har ni försökt ? Glad
  • Undrandee

Grejen är att vi inte försökt liksom helhjärtat. vi slutade med mini-piller och sa det att blir det så blir det. vill inte hålla på med massa ägglossningstester, appar osv utan vi försöker bara ha sex runt min ägglossning, vilket jag fick en tydlig sådan förra fredagen. Ursäkta, men det var bokstavligt talat som äggvita! Aldrig upplevt så stark ägglossning, det bara rann ur mig ;)

• Anonym (Orolig)

[quote=75998449][quote-nick]Fridaa93 skrev 2015-11-13 12:47:12 följande:[/quote-nick]Det är lugnt  Tycker också att du ska avvakta, när har du bim? har du några andra symptom som kan vara tecken på graviditet ?

Grejen är den att jag har 12 dagar kvar till mens och precis såhär var det förra gången då för 2 år sedan att det var ungefär 2 veckor kvar till mens och då ringde jag 1177 och då sa han, gör ett gravtest, du är nog gravid. Så gjorde det då! Men jag var bara i vecka 2 då så jag fick ett svagt plus och sen gjorde jag med cb digital och fick 2 veckor. Så såhär tidigt brukar man inte ha symptom men jag har ju ändå haft lite mensvärk och varit spänd i magen och varit lite illa mående! Jag kan inte se det som en "vanlig" mellanblödningar heller då jag aldrig haft det förut :)

Svar på tråden Nidblödning eller mellanblödning?