• Veladis

Curlingbarn

Curlingföräldrar har debatten gått hett till kring.
    Själv har jag ett curlingbarn...

Igår fann jag henne i full koncentration på vardagsrumsgolvet... Liggande på knän och armbågar med rumpan upp i luften. Framför sig hade hon en badboll som hon puttade iväg. Sedan plockade hon upp ett paraply som hon hade framför sig och ropade "sopasopasopa"...

Inspirerad av torsdagens OS-guld (hon hade förstås uppfattat ståhejet kring matchen och sett en del) så lekte hon curling!

Det ska börjas i tid, hon är knappt 2½...
    Men siktar man på guld, så...

Mitt lilla curlingbarn!

• Svar på tråden Curlingbarn
  • Veladis

Jepp!
    Toppidrottare måste börja tidigt...

Tidiagre har hon låtsasåkt konståkning också... Men curling är nog ett säkrare kort...

• Jennie med ie

Hehehe.... Curling måste onekligen se lite lustigt ut för ett litet barn.

• Mammut80

Har också ett curlingbarn När morfar tittade på hockey under os kommer dottern " jag vill se på curling ".. Stackars morfar fick inte se hockey

• Kissekatt

Det måste vara något magiskt för barn med curling. Hanna är helt uppslukad av detta fantastiska med alla ringarna med färger och saker som far fram och kvastar som sopar. Bananer i pyjamas kan gå och dra nå't gammalt över sig!!

• Veladis

Jepp! Sport är det som gäller.
    Förutom curling även konståkning och ishockey. Dottern fick en käpphäst i julklapp, omsorgsfullt gjord med en bandyklubba som bas. Fast inte rider hom på den. istället spelas det "Hocke". Kunde ju lika gärna gett henne bar klubban...

Svar på tråden Curlingbarn