• karu96

Någon i närheten som ska ha barn i Juni/Juli?

Jag är en tjej på 19år och är gravid i vecka 9, inte planerat. Nu när beskedet lagt sig och vi bestämt att behålla det känns det trots allt väldigt bra!:)

Jag bor i Bohuslän. Någon mer som är runt min ålder och gravid?

Hade vart roligt att följas åt!

• Svar på tråden Någon i närheten som ska ha barn i Juni/Juli?
  • Katten08

Jag är 19, bor i göteborg, är i vecka 4+6. :)

Vill gärna följas på vägen! :D

• dreamjuli

Jag är 17 år och bor också i Göteborg, är går in i vecka 8 imorgon.

Skulle vara kul o veta mer om graviditet. 

• Katten08

Ska bli spännande att få följa några andra som är i samma ålder och nästan lika långt gångna! :)

Själv så har jag en del molvärk/mensvärk och blir lätt ledsen, hur är det för er? :)

• dreamjuli

Ja visst är är det :D
    För mig är det samma, går på toa väldigt ofta och blir sååå hungrig hela tiden verkligen :P Blir så sugen på citron dessutom haha.

Hur är era planer? Vart har ni tänkt bo? Ska er partner vara med i bilden? :)

• Katten08

Och jag är sugen på soppa, och lösgodis, jag gillar inte ens lösgodis så det är lite skumt.. ;)

Jag och min kille har för tillfället varsin lägenhet, men någon av oss ska säga upp sin och flytta in hos den andra. Vi har varit ett par i 3,5 år och är förlovade så han kommer att vara delaktig hela vägen! :) Han är super glad över att jag är gravid och han går redan nu och pussar på magen :D

• karu96

Jag mådde väldigt illa i början av graviditeten. Nu mår jag hyfsat bra, dock väldigt trött.. Haha vilket inte är likt mig.

Jag har för ca 2 månader sedan flyttat från min lägenhet till min pojkväns bostadsrätt. Det är en 2:a, men det får gå tills barnet blir ca 1år. Sedan är husköp planen

Igår fick jag en tidig gyn undersökning och jag fick se ett hjärta som tickade på bilden, herregud så overkligt!

Idag var jag och min sambo på inskrivningsamtal hos barnmorskan och nu börjar det kännas som det är på riktigt..

• dreamjuli

Åhh va kul att det går bra för er! :)

Min kille är också med i bilden och är jätte glad över att jag är gravid.
    Vi tänkte boka tid hos barnmorskan nästa vecka och jag hoppas att det går bra.

Är lite osäker på hur det kommer gå för mig med lägenhet osv eftersom jag är 17 så det är väldigt mycket som rör sig i tankarna :/

• Katten08

Ja att skaffa lägenhet när man är 17 kanske inte är det lättaste, men skam den som ger sig! Men sedan så funkar det att bo hos sina föräldrar tills att man hittat något eget. Kanske även kan vara skönt att ha sin egen mamma nära i början, kan kanske kännas som en trygghet? :)

Själv är jag jätte orolig nu, fick just en lätt blödning, dock efter sex. Och har läst att hinnorna är känsliga när man är gravid och att så länge det inte kommer mycket blod eller klumpar så ska det inte vara någon fara..

• dreamjuli

Nej det går inte att bo hos dom. Bor i familjehem så det är lite klurigt :(

Ojj, inte för att göra dig orolig men jag känner en som fick missfall efter det.
    Tycker du borde vänta lite och kolla om det fortsätter blöda, och gör det inte det så är det bra om du kontaktar gyn för koll. Hoppas det går bra!

• Muslimsktjej

Hej!
    Är 17 år och bor i Bohuslän och är också gravid, i vecka 8. Om allt går bra så föder jag i början av juli.

Vad kul att det finns fler i samma ålder. :)

• Katten08

Jaha ja då är det ju lite jobbigare..

Jo jag vet ju det, är vanligt med missfall såhär tidigt, ska ringa imorgon och fråga om dom kan lokalisera blödningen, då kan jag få reda på om det är missfall eller ej

• dreamjuli

Ja, gör det. Det är ju fortfarande den där oro känslan man får, o det är jätte jobbigt att vara i första tremisten då det är störst chans för missfall. Man får bara hoppas på det bästa och jag håller tummarna för dig och hoppas att det inte är något farligt! 

• Katten08

Din kille då, går det inte bo hos honom/hans föräldrar?

Ja precis, tack så mycket!

Det har inte kommit något mer blod alls sen då igår efter sex, så förhoppningsvis var det inget farligt, nu hoppas jag bara på att det inte börjar blöda igen. :)

• dreamjuli

Nej, det blir också svårt. Får se hur vi gör eller om man kan få hjälp på något sätt.

Åh, va skönt att höra. Ja det hoppas jag också :)

Har ni några andra funderingar som ni tänker på om graviditet? :)

• Sessan10

hej :) jag är 21 år gammal, väntar mitt första barn! gick precis in i vecka 10, är beräknad 4 juli. bor i borås. än så länge mår jag rätt bra, väldigt ömma bröst,hungrig hela hela tiden, väldigt trött och gråter lätt, men annars mår jag rätt bra :)

Svar på tråden Någon i närheten som ska ha barn i Juni/Juli?