• LusLus

streck på apotekets men negativt på clearblue

Jag undrar om det är någon som har använt apoteket hjärtats egna graviditetstest och har fått sådana här konstiga streck på det utan att ni var gravida?

Jag är på bim-1 idag (äl+13) och hela kroppen har skrikit gravid i en vecka. Apoteket hjärtats test har gett streck 2 dagar i rad medan clearblue plus varit negativt på samma urin. Trots att de säger sig ha samma känslighet.

Vet inte vad jag ska tro.

• Svar på tråden streck på apotekets men negativt på clearblue
  • Cyanea

Har tyvärr ingen erfarenhet av apotekets. Däremot har CB alltid visat rätt för mig (vilket mestadels varit negativt då jag är ofrivilligt barnlös och blev gravid först på försök 36...). Håller tummarna för att apotekets är lite känsligare och att plusset kommer snart :)

• Lyckygirl9999

Ser ut som strecken är ganska långt ifrån varandra, var du tvungen att plocka isär testet för att se strecket? Annars bör det visa positivt på alla test om ett par dagar tror jag :) pröva med ett digitalt!

• LusLus
    Lyckygirl9999 skrev 2015-11-14 10:10:40 följande:

Ser ut som strecken är ganska långt ifrån varandra, var du tvungen att plocka isär testet för att se strecket? Annars bör det visa positivt på alla test om ett par dagar tror jag :) pröva med ett digitalt!

Nej det syns utan att ta isär det också men svårt att fota så svagt streck genom plasten. Men det kommer med på foto genom plasten också. Ja jag får vänta och se om mensen kommer men blir irriterad över tvetydigt svar som detta. Man vet inte om man ska hoppas eller inte. :-/
  • LusLus
    Cyanea skrev 2015-11-14 10:06:44 följande:

Har tyvärr ingen erfarenhet av apotekets. Däremot har CB alltid visat rätt för mig (vilket mestadels varit negativt då jag är ofrivilligt barnlös och blev gravid först på försök 36...). Håller tummarna för att apotekets är lite känsligare och att plusset kommer snart :)

Tack!
  • LusLus
    Lyckygirl9999 skrev 2015-11-14 10:10:40 följande:

Vänta. Tror du jag menar det strecket jättelångt till vänster? Det är inte det utan där är ett på rätt placering till vänster om kontrollstrecket. Svagt Svagt.
  • Lyckygirl9999
    LusLus skrev 2015-11-14 10:23:43 följande:

Vänta. Tror du jag menar det strecket jättelångt till vänster? Det är inte det utan där är ett på rätt placering till vänster om kontrollstrecket. Svagt Svagt.

Jaha! Ja där ser jag ju en svag svag skugga :)! Då ber jag om ursäkt. Men som sagt, prova ett digitalt om några dagar! Lycka till :)
  • LusLus
    Santine skrev 2015-11-14 10:46:58 följande:

Svaga streck = inte gravid!

Fast det där stämmer ju inte. Dessa bilderna är från min förra graviditet. Översta 13 dagar efter ägglossning (samma dag jag är på idag) och understa 15 dagar efter ägglossning. Då borde man ju inte heller varit gravid?

• Santine
    LusLus skrev 2015-11-14 11:44:20 följande:

Fast det där stämmer ju inte. Dessa bilderna är från min förra graviditet. Översta 13 dagar efter ägglossning (samma dag jag är på idag) och understa 15 dagar efter ägglossning. Då borde man ju inte heller varit gravid?

Räknar inte så själv gör en koll 1 månad efter utebliven graviditet och då visar det inga svaga streck!
Svar på tråden streck på apotekets men negativt på clearblue