• sk0skav

    Köpa eller göra egen smörgåstårta

    I januari ska vi ha namngivning för bebisen. Vi funderar på att bjuda på smörgåstårta. Någon som vet om det är billigare att köpa en 12 bitars eller göra en egen? Vi ska ha enkel med skinka och ost.

  • Svar på tråden Köpa eller göra egen smörgåstårta
  • sk0skav
    Malla1 skrev 2015-11-14 16:01:47 följande:

    Jag gör egen, kostar runt 200kr att göra en hel plåt.


    Okej, tack för svar :)
  • sk0skav

    Någon som vet vad det skulle kosta om man vill ha en sådan som har räkor uppe på? 12 bitar där också.

  • Blåsippan84

    Sök på konditorier eller matvaruaffärer i din närhet spm gör smörgåstårta. Gjorde jag. Maxi tar 55kr bit där jag bor.

  • sk0skav
    Blåsippan84 skrev 2015-11-14 22:33:06 följande:

    Sök på konditorier eller matvaruaffärer i din närhet spm gör smörgåstårta. Gjorde jag. Maxi tar 55kr bit där jag bor.


    Har kikat redan :) Ska köpa en mjölkfri så de med laktosintolerans kan äta.

    Men ville kolla om det är billigare att göra "vanliga" själv :)
  • MajaVira
    sk0skav skrev 2015-11-15 16:39:38 följande:
    Har kikat redan :) Ska köpa en mjölkfri så de med laktosintolerans kan äta. Men ville kolla om det är billigare att göra "vanliga" själv :)
    Varför bara inte köpa en laktosfri? Det är betydligt mer besvärligt att göra något helt mjölkfritt istället för att byta ut de vanliga ingredienserna mot laktosfria varianter.
  • MuM2girls

    Det är ju alltid billigare att göra själv, det dyra är ju räkorna. Men allt beror på om du har ork o tid att göra en. Men att göra en 15 bitars kostar ca 300-400kr om man gör den lyxigare. I affärens skulle väll kosta 700-800kr

  • sk0skav
    MuM2girls skrev 2015-11-15 17:28:13 följande:

    Det är ju alltid billigare att göra själv, det dyra är ju räkorna. Men allt beror på om du har ork o tid att göra en. Men att göra en 15 bitars kostar ca 300-400kr om man gör den lyxigare. I affärens skulle väll kosta 700-800kr


    Äntligen någon som ger ett svar på min fråga :D
    Kommer få hjälp av min syster med de som tycker det är roligt att göra tårtor, så det ska nog gå bra :)
Svar på tråden Köpa eller göra egen smörgåstårta