• Anonym (Oroligsärbo)

Hjälp!! Nu är min särbo så nere igen.. :(

Vet inte hur jag ska fatta mig kort men min särbo har precis gått igeom en återfallsutbildning, går fortfarande och har samtal med personen han gick hos. har har missbrukat mer eller mindre hela livet men har de senaste året gjort mkt för att förändra sin situation. Det är mitt krav, jag kan inte ha ett förhållande med npgon som missbrukar. Dricker inget själv osv. 

Det har gått jättebra för honom även om vägen såklart inte varit helt enkel. Han har fått hjälp utifrån sen i våras. Han blir lätt deprimerad oxå, klandrar sig själv för väldigt mkt, dålig självkänsla osv. Han försöker ha sina barn så mkt han orkar men sist när han skulle ha dom 2 nätter i rad så orkade han bara en dag och natt.. detta ger honom skuldkänslor och mörka tankar om sig själv. Han har haft svackor men har ändå hela tiden haft kontakt med mig.. nu när jag ringer honom är han superirriterad och supertrött...jag vet att detta inte har med mig att göra, jag vet att han mår dåligt och gräver nu ner sig och jag vet hur han löst sådana här stunder förut i sitt liv.. att han är så avvisande mot mig tyder starkt på att han vill ta eller tar nåt... 

Jag bor 25 mil ifrån honom..han är ensam i detta, och vill väl säkert vara det men min undran är, ni som har erfarenhet.. Borde jag sätta mig på tåget och åka till honom imorgon? Eller låta honom vara? 
    För ett år sen hade han gått ner sig och då hittade jag honom som ett vrak, han har sagt att det var räddningen/vändningen.. det var då processen mot missbruket satte igång. Men hur gör jag nu... han svara inte på mina meddelanden och det är inte likt honom, sist var förra hösten.

Åka eller låta honom vara??  

• Svar på tråden Hjälp!! Nu är min särbo så nere igen.. :(
  • Anonym (varför)

Men oj, orkar du verkligen satsa på detta förhållande??

Jag hade sprungit 100 mil åt motsatt håll!

• Anonym (Oroligsärbo)
    Anonym (varför) skrev 2015-11-14 18:09:28 följande:

Men oj, orkar du verkligen satsa på detta förhållande??

Jag hade sprungit 100 mil åt motsatt håll!

Så enkelt är det inte. Vi stöttar varandra. Visst är det ingen lätt problematik men så länge han inte ger upp så finns jag vid hans sida och stöttar honom. Vi har gått igenom mkt och han har inte mått dåligt på ett bra tag. Älskar honom och kommer finnas för honom så länge han kämpar :) Återfall och dåliga dagar är ingen anledning att lämna direkt.
  • Anonym (varför)
    Anonym (Oroligsärbo) skrev 2015-11-14 19:51:40 följande:
    Så enkelt är det inte. Vi stöttar varandra. Visst är det ingen lätt problematik men så länge han inte ger upp så finns jag vid hans sida och stöttar honom. Vi har gått igenom mkt och han har inte mått dåligt på ett bra tag. Älskar honom och kommer finnas för honom så länge han kämpar :) Återfall och dåliga dagar är ingen anledning att lämna direkt.
    Ditt val - ditt liv
  • Anonym (Oroligsärbo)
    Anonym (varför) skrev 2015-11-14 19:55:32 följande:
    Ditt val - ditt liv
    så sant!!
  • Anonym (Altruist)

"Vi stöttar varandra", visst det märks ju lång väg att han stöttar dig (suck).

Somliga verkar få livsluft av att vara behövd av nån annan, att vårda den andre.

• Anonym (Oroligsärbo)
    Anonym (Altruist) skrev 2015-11-19 15:58:22 följande:

"Vi stöttar varandra", visst det märks ju lång väg att han stöttar dig (suck).

Somliga verkar få livsluft av att vara behövd av nån annan, att vårda den andre.

Mmm hörs att du inte vet så mkt om depression och ledsamheter i livet. Tror du att kärlek skyddar en från allt i livet? Tror du inte man kan känna sorg över saker som händer för att man har kärlek från någon?
  • Anonym (Altruist)
    Anonym (Oroligsärbo) skrev 2015-11-20 19:23:35 följande:

Mmm hörs att du inte vet så mkt om depression och ledsamheter i livet. Tror du att kärlek skyddar en från allt i livet? Tror du inte man kan känna sorg över saker som händer för att man har kärlek från någon?

Tvärtom, jag vet väldigt mycket om depression o sorgligheter - tyvärr. Mycket tack vare antidepressiva o terapi har jag blivit bättre. Utgår från att han också får medicin, plus terapi? Av det du skrivit verkar det vara behövligt.

Fortfarande tycker jag det låter som den där stöttningen är ensidig, eftersom han inte ens klarar ta hand om sina barn.
Svar på tråden Hjälp!! Nu är min särbo så nere igen.. :(