Sjuksköterskor och undersköterskor! Hjälp med svar om hur rapporten går till.
Hej alla sjuksköterskor och undersköterskor!
Jag behöver hjälp med lite svar på nedan frågor till ett universitetsarbete som handlar om hur "texter" används i olika yrken.
Jag är nyfiken på hur rapportering går till i vården och hoppas någon kan hjälpa mig. :)
Frågor:
1.) På vilken slags vårdarbetsplats jobbar du? (tex sjukhus, äldreboende, etc)
2.) När du går på ett arbetspass, sker det då en rapport för överlämnande?
3.) På arbetsplatser där det sker rapport: vilka yrkesgrupper är med vid rapporten?
4.) Den som rapporterar: rapporterar hen ur minnet eller använder denne text av något slag som stöd för minnet (tex journalen, egna anteckningar)
5.)När du lyssnar på rapporten: skriver du egna anteckningar under rapporten eller tittar i journalen under rapporten?
6.) När du går av passet: skriver du journal (eller annan dokumentation) efter rapporten eller hinner du skriva "allt" under ert arbetspass?
7.)Du som går på passet: när ni sedan planerar arbetet för dagen: vilka yrkesgrupper sitter med och planerar? Hur bestämmer ni arbetsdelningen? Skriver ni egna anteckningar om vad just du ska göra under passet? Eller finns det något slags allmänt schema, etc?
8.) Använder ni checklistor av något slag på din arbetsplats?
Stort tack till dig som tar dig tid att svara! Det är jättestor hjälp för mig!