• laurela

Spolning av äggledare, försenad mens men NEG graviditetstest

Hej,

Måste skriva av mig lite.

Har två underbara barn på nästan 6 och 3,5 år men har sedan årsskiftet önskat oss ett tredje barn. Har försökt aktivt sedan februari men det har inte gett resultat.

Jag lider av endometrios och allt är rätt smärtsamt om ni förstår den diagnosen.

Spolningen var otrolig smärtsam, svimmade nästan av smärta och blödde en del. Man kunde se att höger äggledare var bra men att man osäker på vänster. Man kunde inte se om vätska kom ut genom vänster äggledare iaf. Känns så jobbigt att inte veta konkret eftersom jag hoppats så mycket.

Nu är mensen försenad med 4 dagar och graviditetstestet visar negativt. Mår verkligen skit.

Jag är glad att jag har två friska barn redan men kan inte sluta tänka på en till bebbe ????

Finns det nån som har gjort spolning av äggledare, blev mensen försenad?

Kram L

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-16 13:47
    Mes spolning av äggledare menar jag att kontrastvätska sprutas in i livmodern för att med ultraljud undersöka om det är fri passage genom äggledare.

• Svar på tråden Spolning av äggledare, försenad mens men NEG graviditetstest
  • miamarina84

Vad menar du med spolning? Den 4dec ska jag till gyn o de ska spruta in kontrast för att se att de ibte är något stopp.

• laurela

Hej,

Med spolning av äggledare menar jag just undersökning där kontrastvätska sprutas in och man följer med ultraljud för att se om kontrastvätskan rinner genom äggledarna.

Inte meningen att skrämma upp nån det är bara min upplevelse och många upplever att det inte gör ont. Jag fick ont antagligen pga endometriosen och att vänster äggledare inte verkar vara öppen.

Det kommer säkert gå jätte bra för dig.

Kramar

• SecretlyMe

Din försenade mens kan bero på din endometrios, eller senare ägglossning. När gjordes spolningen?

• laurela

Spolning gjordes 21 oktober, runt fyra dagar efter förra mensen.

Ska vänta och se haha inget annat val.

• SecretlyMe
    laurela skrev 2015-11-16 19:52:15 följande:

Spolning gjordes 21 oktober, runt fyra dagar efter förra mensen.

Ska vänta och se haha inget annat val.

Hur lång är din mens? Alltså vilken dag i menscykeln var du när spolningen gjordes?
  • miamarina84

Det sägs att det bara ska ta en timma samt att jag kan ta bilen till jobbet efteråt. Hpller ni med som gjort detta?

• miamarina84
    SecretlyMe skrev 2015-11-16 20:20:44 följande:

Hur lång är din mens? Alltså vilken dag i menscykeln var du när spolningen gjordes?

Jag ska göra min spolning 13 dagar efter mens, direkt innan min ägglossning. Jag har ca 28 dagars cykel.
  • laurela

Skulle ha fått mens den 11. 30 dagars cykel, gjorde spolning fyra dagar efter mens.

Börjar dock kännas som att det kan vara mens på gång ???? Uppdaterar om det blir så.

• Cyanea
    miamarina84 skrev 2015-11-15 18:31:17 följande:

Vad menar du med spolning? Den 4dec ska jag till gyn o de ska spruta in kontrast för att se att de ibte är något stopp.

Jag har gjort detta. Tyckte inte att det var det trevligaste jag gjort i mitt liv, men ingen fara heller. Fick efteråt lite lätt mensvärk, så jag jobbade som vanligt. Dock fick jag som en stor känslourladdning efteråt... Har ingen aning om vad som hände där ;) Men ingen som helst fara, helt lugnt att jobba efteråt. Stort lycka till, hoppas det går bra :) 
  • Cyanea

TS - du kan ju ha haft lite sen ägglossning så mensen därför är lite sen. Tror inte att det är någon fara, men ring dem om du är orolig och fråga om råd. Tänker även att det inte är fy skam även om ena äggledaren inte skulle vara helt bra, du behöver inte mer än en för att få ännu ett barn :) Håller tummarna att det snart kommer igång och att det kommer gå bra för dig. 

Svar på tråden Spolning av äggledare, försenad mens men NEG graviditetstest