Måste man ta studieuppehåll?
Halloj!
Jag är en 21 årig kvinna som har längtat efter att få skaffa mig min familj sedan jag var 16 år. Jag har hittat mannen som jag vill spendera resten av mitt liv med och jag vill ju starta bevisverkstad relativt "snabbt".
Mannen är 14 år äldre än mig. Just nu bor vi i en tvåa på 70+ kvadrat. Jag vill helst gå klart min utbildning, gifta mig och sedan skaffa barn. MEN, det innebär att vi måste vänta i 5-6 år. Jag skulle då vara 26-27 år och mannen 40-41. Vi har bra ekonomi (trots att jag är student) och vi har sedan vi flyttade in hit sökt större lägenhet, då det är svårt att få en lägenhet.
Vi skulle inte ha några problem med att försöka bli gravida redan nu, även om vi båda helst vill vara gifta först. Men det är jag som säger nej. Jag vill inte ta studieuppehåll. Jag älskar klassen jag går i och kan verkligen inte drömma om en annan klass! Men måste man verkligen ta studieuppehåll för att gå på mammaledighet? Jag har ingen koll på vad man får och inte, men tänkte att det kanske är någon som har koll på det här inne? :)
Håll god ton i kommentarsfältet! :) Bara en enkel fråga :)