Vad ska man göra?
Vi har två söner som är 6,5år resp 4,5år. Deras tidiga morgnar börjar bli ohållbara och jag känner mig ledsen,arg och trött var eviga morgon. Tidigare sov dom alltid till tidigast kl 7,men längre kunde det bli på helgerna. Nu senaste tiden så vaknar dom från kl 5 och framåt. Tiden dom lägger sig verkar kvitta för dom vaknar ändå tidigt. För många kanske det är en vardag att gå upp den tiden,men för oss är det inte så och istället ett problem. Inte nog med att dom vaknar i ottan,det blir full rulle på en gång. Dom skriker,bråkar och lyssnar inte på oss vuxna när man försöker förklara att man kan ta det lugnt den tiden på dygnet. Det är full speed från morgon till kväll. På kvällen somnar dom oftast kring åttatiden när det är vardag och även läggning är en kamp. Då ska dom minsann börja leka och hitta på saker i sina rum som tex att tyst rita på väggarna.
Allt det här gör ju att man som förälder blir irriterad och mycket tjafs uppstår,bland alla. Det känns som att man vaknar irriterad varje morgon och just nu blir jag mest ledsen att det ska va såhär.
Tips mottages..