• Anonym (Paroxetin)

Sluta med Paroxetin

Hej!

Jag skulle behöva höra era historier när ni slutade med Paroxetin. Hur känner ni er nu? Hur länge åt du det? Kändes det någon förändring under tiden du trappade ner och efteråt?

Jag funderar på att efter två års användande sluta. Är dock livrädd att falla tillbaka i samma ångest som jag hade tidigare, innan jag började äta dessa.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Sluta med Paroxetin
  • Anonym (Paroxetin)

Någon?

• Anonym (SSRI)

Det enda jag kan bidraga med är att jag håller på att trappa ut paroxetin själv just nu.
    Har haft 30 mg och är nere på 10 mg nu. Har också lidit av stor ångest i samband med depression och insomnia.

Mår faktiskt bättre efter sänkningen. Har haft lite yrsel som utsättningssymtom bara.
    Känner även att jag har mer ork och det känns underbart att kunna uppnå orgasm igen.
    Lycka till i din utsättning! Du kan ju försöka ia alla fall och se hur det blir ;)
    Även om höst/vinter-tider inte alltid är optimalt för att gå ner i antidepressiva.

• Anonym (Paroxetin)
    Anonym (SSRI) skrev 2015-11-17 10:07:23 följande:

Det enda jag kan bidraga med är att jag håller på att trappa ut paroxetin själv just nu.
    Har haft 30 mg och är nere på 10 mg nu. Har också lidit av stor ångest i samband med depression och insomnia.

Mår faktiskt bättre efter sänkningen. Har haft lite yrsel som utsättningssymtom bara.
    Känner även att jag har mer ork och det känns underbart att kunna uppnå orgasm igen.
    Lycka till i din utsättning! Du kan ju försöka ia alla fall och se hur det blir ;)
    Även om höst/vinter-tider inte alltid är optimalt för att gå ner i antidepressiva.

Tack snälla för ditt svar! Och vad underbart att det gått och går så bra :)
    Är också lite orolig över att det är höst/vinter, men känner ändå att jag är redo så då borde det vara rätt :)
Svar på tråden Sluta med Paroxetin