• Ledsen9586

    Mobbing

    Jag har en dotter på 13 år som i fredags blev mord hotad av en kille i sin klass.

    Jag har pratat med henne, killen och hans mamma.

    Killen i fråga har varit på flera i hennes klass och har flera anmärkningar på sig, men inget händer.

    Hur ska jag gå vidare? Vart anmäler jag en sådan händelse?

    Rektorn vet om det men ingen i skolan har kontaktat mig eller hennes pappa.

    Jag anser att om ett barn blir hotat i skolan ringer man väl föräldrarna och berättar vad som hänt.

    Jag behöver verkligen råd hur jag ska göra så inget missas.

  • Svar på tråden Mobbing
  • Uhyggj

    "Skäll" ut rektorn och kräv en förändring. Kan hota med media, kontakta kommunen eller polisanmälan händelsen.

  • Pentra

    Polisanmäl rektorn/skolan och killen i fråga. Att mordhota någon är en brottslig handling, och om rektorn känner till denne elevs hot utan att agera vidare så är inte han oskyldig han heller. ... Jag känner själv till en skolelev som gick till kuratorn och berättade att han ville ta livet av vissa han kände. Kuratorn agerade direkt och kontaktade socialen som, i sin tur, kontaktade polisen och gjorde en anmälan. Polisen tog genast fallet på allvar, gav det prioritet och tog in denna kille till förhör etc. De plockade även med hans mobil och dator. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Ungjävlar)

    Mobbare borde bli avstängda på en gång. Föräldrar till mobbare borde kanske bötfällas? Det är hemifrån uppfostran kommer och det är föräldrarna som ska se till att barnet inte mobbar.

    Skolan behöver bli hårdare och ha mer koll.

    Usch. Vissa ungar är vidriga..

Svar på tråden Mobbing