• Johnjo

Känner man skarven på en dubbelsäng?

Hejsan. Jag funderar på att köpa jysk sängen "plus 60 dream" i storleken 180, det är då två 90 sängar man får, med en stor tunnare maddras över. Jag undrar om skarven känns om man ligger i mitten eller ej. Om ja, hur mycket känns den?

Jysk plus60 dream
  • Svar på tråden Känner man skarven på en dubbelsäng?
  • nytt eller gammalt

Alla såna sängar jag har provat är likadana oavsett märke - skarven känns mycket tydligt.

• Traxxer

Kosta på dig en bra bäddmadrass att ha ovanpå, då känns det inte. På vår säng kan det kännas att det blir en "grop" i mitten efter ett tag, men det är bara att vända på bäddmadrassen då och då (gör det kanske nån gång i månaden) så är det löst. Vet inte om det beror på skarven eller bara på att vi helt enkelt ligger mer i mitten av sängen.

• Nincompoop

I vår säng (dock inte jysk) så känns inte skarven. Vi har 2 stycken 90 cm breda resårbotten och en 180 cm bred bässmadrass.

• Lena

Vi har en 5cm tjock bäddmadrass, skarven känns inte.

• IsDimma

Ja, den märks tydligt. Men det går att få det bra om man stoppar in något i den skarven. Vi har lagt ett tyg där emellan och det märks nästan aldrig, bara om man råkar hamna precis ovanpå vilket kanske händer oss någon gång i månaden bara. Utan tyget där så märker vi skarven jämt!

• BCH52

Köp en madrasskil/sängkil, kostar några hundralappar. Fungerar utmärkt.

• Johnjo

Tack så mycket för alla svar. Det slutade med att jag köpte en kontinental säng :)

Svar på tråden Känner man skarven på en dubbelsäng?