Lite kloka råd/hjälp?
Hejsan! Till nästa höst så ska man förhoppningsvis börja högskolan i en ganska tuff linje. flyttar säkerligen hemifrån till en annan stad och skaffar en enkel studentlägenhet. Nu är det så att jag i många år har vart sugen på en hund men inte haft möjlighet då familjen inte var överens om det. Men nu när man närmar sig en flytt så har jag börjat fundera igen.. Första året i högskolan blir det inget, misstänker att det kommer vara mycket festande och vänja sig vid plugget då, men andra året så hoppas/vet/förväntar jag mig att jag har lugnat ner mig och tröttnat på festandet samt vant mig vid plugget och den nya staden och då blir det nog dags att skaffa hund, så har jag tänkt iallafall. Det jag undrar nu är: är det möjligt?
budgeten kommer ju att vara ganska begränsad fast pengar kommer att finnas, det är säkert. Att skaffa en valp när man jobbar är ju nära omöjligt men jag tänkte att i högskolan så har man ju mer tid att spendera med hunden för det mesta av plugget sker ju hemifrån/på egen tid och ansvar.
Funkar det med hund när man pluggar? Får den plats i en studentlägenhet(flatcoated retriever hade jag tänkt mig). Får man nåt tid över till att tex träna en timma vart tredje dag eller så? För jag vill ju inte vänta tills jag går i pension med att skaffa hund, pluggtiden verkar, tidsmässigt, vara den bästa perioden för mig att skaffa en valp om jag nu ska göra det. några råd eller erfarenheter? alla svar uppskattas!