• Fjnvkvj

    Fråga till invandrartjejer

    Det har blivit svårt för mig som svensk kille att hitta tjej pga alla blandpar med svensk tjej+invandrarrjej. Invandrartjejer verkar vara 0 intresserade av mig iaf och jag ser aldrig blandpar med svensk kille. Bor i en mellanstor stad.

    Idag måste det ju va så att ni invandrartjejer föredrar att importera killar eftersom ni inte blir ihop med svenskar (vad jag kan se) samtidigt som invandrarkillar i Sverige ofta blir ihop med svenska tjejer. Eller är ni singlar och väntar på att invandrarkillarna ska komma tillbaka till er? Förstår ni vad jag menar?

    Varför blir inte invandrartjejer mellan 18-30 ihop med svenskar för? Har ni fördomar om oss eller tycker ni att vi är fula eller vad?

    Berätta

  • Svar på tråden Fråga till invandrartjejer
  • Fjnvkvj
    Fjnvkvj skrev 2015-11-16 21:18:30 följande:

    Det har blivit svårt för mig som svensk kille att hitta tjej pga alla blandpar med svensk tjej+invandrarrjej. Invandrartjejer verkar vara 0 intresserade av mig iaf och jag ser aldrig blandpar med svensk kille. Bor i en mellanstor stad.

    Idag måste det ju va så att ni invandrartjejer föredrar att importera killar eftersom ni inte blir ihop med svenskar (vad jag kan se) samtidigt som invandrarkillar i Sverige ofta blir ihop med svenska tjejer. Eller är ni singlar och väntar på att invandrarkillarna ska komma tillbaka till er? Förstår ni vad jag menar?

    Varför blir inte invandrartjejer mellan 18-30 ihop med svenskar för? Har ni fördomar om oss eller tycker ni att vi är fula eller vad?

    Berätta


    Men svensk tjej+invandrarkille
  • fragile

    Men nej Förvånad Är detta en egen studie du har gjort? 
    Jag upplever iallafall inte det du skriver. Bor i storstaden och här kan man lätt se en blanding av folk och par. 
    Är själv tjej med utländsk bakgrund, har dejtat både svenskar, norrmän, och killar från "mitt land". Jag brukar inte välja kille efter nationalitet utan efter personlighet Cool

  • Anonym (wat.)

    Det kommer ju enbart invandrarmän till Sverige. Vad menar du med att kvinnorna måste importera invandrarmän?

    Det blir du som kommer behöva importera om du är intresserad av det.

  • Fjnvkvj
    fragile skrev 2015-11-16 21:38:39 följande:

    Men nej  Är detta en egen studie du har gjort? 

    Jag upplever iallafall inte det du skriver. Bor i storstaden och här kan man lätt se en blanding av folk och par. 

    Är själv tjej med utländsk bakgrund, har dejtat både svenskar, norrmän, och killar från "mitt land". Jag brukar inte välja kille efter nationalitet utan efter personlighet 


    Kan vara så att det finns gott om invandrarkillar åt er invandrartjejer också så att ni inte blir utan när då många invandrarkillar blir ihop med svenska tjejer.

    Det jag såg idag på stan var fyra par med svensk tjej och invandrarkille och noll par med svensk kille och invandrartjej. Brukar vara så. Finns även forskare som säger att det är så.

    Det är rätt kört för mig i alla fall inga invandrartjejer verkar vara intresserade tex ger blickar eller så.

    Hur får man en invandrartjejs intresse då? Har ju inte gett upp ifall det låter som det.
  • Anonym (!)

    För att de flesta får väl inte för sina familjer.

  • Fjnvkvj
    Anonym (!) skrev 2015-11-16 21:50:22 följande:

    För att de flesta får väl inte för sina familjer.


    Kan vi hålla oss borta från fördomar?
  • fragile

    Hmm, alltså jag ser mig själv inte som en invadrartjej eller svensktjej eller utomjording Foten i munnen Jag ser mig själv som en tjej, som älskar att träffa folk och är ganska social av mig. 

    Är det just en invandrartjej du är ute efter? Varför inte en svensk? Du kanske ska sluta dra gränsen invandrartjej/svensk tjej? I grund o botten är det ju personligheten och kemin er emellan som räknas? 

  • Fjnvkvj
    fragile skrev 2015-11-16 21:55:21 följande:

    Hmm, alltså jag ser mig själv inte som en invadrartjej eller svensktjej eller utomjording  Jag ser mig själv som en tjej, som älskar att träffa folk och är ganska social av mig. 

    Är det just en invandrartjej du är ute efter? Varför inte en svensk? Du kanske ska sluta dra gränsen invandrartjej/svensk tjej? I grund o botten är det ju personligheten och kemin er emellan som räknas? 


    För mig spelar det ingen roll! Och jag menar inte att det är något fel på svenska tjejer! Min mamma och syster är svenskar och jag älskar dem väldigt mycket. Jag känner massvis med svenska tjejer och tycker om dem allihopa. Men jag vill inte dö ensam och då måste jag ju bredda perspektivet lite och försöka hitta en tjej utanför min grupp. Jag frågar hur man skaffar en invandrartjej just för att jag inte är trångsynt.

    Så, hur skaffar man en invandrartjej?
  • Anonym (Y)

    Jag tycker själv att svenska män är väldigt attraktiva utseendemässigt men många är för mesiga och inte tillräckligt "chevalereska" för min smak.

    De flesta av mina tjejkompisar från olika kulturer tycker samma.

    Men det är givetvis ingen allmän sanning , bara personliga erfarenheter.

    Utländska tjejer är ofta mer intresserade av att bli uppvaktade än svenska tjejer.

  • Anonym ("invandrartjej")

    Räknas jag som invandrartjej?Jag har själv inte invandrat, det har mina föräldrar gjort :D (antar att jag ändå kommer med i kategorin)

    Jag har inget svar på din fråga. Jag har dejtat svenska killar som vart supertrevliga men inga som jag klickar med personlighetsmässigt och funnit dom en aning oseriösa.  Nu menar jag inte att alla svenska killar är så, utan jag kan bara tala för upplevelsen av dom jag dejtat. 

    Nu är jag gift med en invandrarkille. Det var väl för att personligheten passa och vi båda hade ett seriöst mål med vårt förhållande. De svenska killar som jag dejtat tyckte att samboskap är målet ifall det blir seriöst och eftersom jag är religiös så var det extra viktigt för mig att gifta mig i kyrkan INNAN jag flyttar in med någon och delar säng. Så jag talar bara ur min erfarenhet nu. 

    Jag tror inte att det har o göra med invandrare/svensk utan snarare om personkemi, gemensamma mål och det magiska ordet "klick" :D

Svar på tråden Fråga till invandrartjejer