• Emso

    Pergo+ovitrelle när ska vi sexa?

    Hej!

    Har nån form av mild pco och har nästan aldrig egen ägglossning. (Men har ändå lyckats få 2 fina barn. ??)

    Nu har vi börjat försöka jobba på ett tredje.(1,5 år själva, nu med hjälp..) Äter pergo följt av ovitrelle, detta är andra försöket.

    Vul cd 12 hade jag 2 äggblåsor på 17mm vardera, slemhinnan var 11...skulle ta ovitrelle samma dag och nu till frågan: Tror ni det räcker om vi hade sex på tors och fredagen? Det har nämligen inte blivit mer sex efter det och nu är jag helt nojig att vi kanske missat äl. Även om jag tror att äl va på fredagen... Hmm, hade varit skönt med nåt lugnande svar ????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-17 08:21
    Hmm alla frågetecknen i mitt inlägg skulle va smileys, haha, emojis funkade tydligen inte här!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-17 08:57
    Jag tog alltså ovitrellen på Onsdagen..ca kl 17..

  • Svar på tråden Pergo+ovitrelle när ska vi sexa?
  • Calliope

    Tror du kan känna dig lugn och inte noja för mycket. Ägget lever ca ett dygn och spermier har överlevnadstid på upp till fem dygn. Ni verkar ha prickat in bra. Om två veckor lär du ju annars få svar om det har lyckats eller ej.

  • Emso

    Tack för ditt svar.

    Är bara rädd att ägget släppt mycket senare. Har iofs hört att det släpper inom 40 Tim efter ovitrelle..så isåfall är det ju lugnt. Och som du säger, det visar sig om 2 v :)

Svar på tråden Pergo+ovitrelle när ska vi sexa?