• Ullebullen

Hyra ut bil?

Hejsan! Jag undrar om någon har testat go more? Såg att man kan hyra ut sin bil där. Använder ni bilen ofta eller har ni som mig den stående rätt ofta?

• Svar på tråden Hyra ut bil?
  • Fobby

Inte testat än men har sett att det finns nu, finns även i Danmark. 

bra sagt!
  • Ullebullen
    FruRytterwall skrev 2015-11-19 14:13:40 följande:

Är det inte lite riskabelt att låna ut sin bil till någon som man inte känner?

Inte om man får välja vem man hyr ut till =)
  • jonasjon
    FruRytterwall skrev 2015-11-19 14:13:40 följande:

Är det inte lite riskabelt att låna ut sin bil till någon som man inte känner?

Kan tipsa om att kolla in på deras hemsida : gomore.se/rental/safety
  • Peters

Go More är hur smidigt som helst, kan verkligen rekommendera er att testa detta om ni ska hyra bil. Bättre timpriser än alla andra biluthyrare och bra bilar!

• Ullebullen
    Peters skrev 2015-11-30 12:14:15 följande:

Go More är hur smidigt som helst, kan verkligen rekommendera er att testa detta om ni ska hyra bil. Bättre timpriser än alla andra biluthyrare och bra bilar!

Ja det verkar ju vara riktigt bra priser på vissa av bilarna 
  • zZzZz

Själv skulle jag aldrig i livet ens tänka tanken, skulle inte ens låna ut någon av mina bilar till någon kompis kompis så säga...

Sen kanske ni ska kolla med erat försäkringsbolag innan, så ni inte står där med skägget i lådan för ni hyrt ut eran bil och inte får ersättning om något händer...

Om man inte använder sitt fordon, varför inte avyttra det istället... 

• Malinans
    zZzZz skrev 2015-12-09 22:37:23 följande:

Själv skulle jag aldrig i livet ens tänka tanken, skulle inte ens låna ut någon av mina bilar till någon kompis kompis så säga...

Sen kanske ni ska kolla med erat försäkringsbolag innan, så ni inte står där med skägget i lådan för ni hyrt ut eran bil och inte får ersättning om något händer...

Om man inte använder sitt fordon, varför inte avyttra det istället... 

Nu har jag ju ingen bil själv men om jag hade haft så skulle jag lätt kunna hyra ut den. Det är bara en BIL. Och så är det väl bättre att någon annan nyttjar den när jag inte skulle ha den. 

Sen så om du läser på hemsidan så ingår det all försäkring ju, men visst är det bra att ha en egen bilförsäkring ändå! Här har du gomore.se/rental/insurance

• Rabarbapuppa
    Malinans skrev 2015-12-10 13:24:21 följande:

... men visst är det bra att ha en egen bilförsäkring ändå! 

Ehh.. ja. Om man vill kunna framföra sitt fordon lagligt överhuvudtaget så är trafikförsäkring ett absolut minimum och lag. 

• Malinans
    Rabarbapuppa skrev 2015-12-11 09:50:51 följande:

Ehh.. ja. Om man vill kunna framföra sitt fordon lagligt överhuvudtaget så är trafikförsäkring ett absolut minimum och lag. 

eeh ja jag menar ju det. 
  • zZzZz
    Malinans skrev 2015-12-10 13:24:21 följande:

Nu har jag ju ingen bil själv men om jag hade haft så skulle jag lätt kunna hyra ut den. Det är bara en BIL. Och så är det väl bättre att någon annan nyttjar den när jag inte skulle ha den. 

Sen så om du läser på hemsidan så ingår det all försäkring ju, men visst är det bra att ha en egen bilförsäkring ändå! Här har du gomore.se/rental/insurance

Kan tyvärr inte hålla med dig, jag äger för tillfället tre bilar, och skulle inte låna ut någon av dom, ännu mindre hyra ut dom till någon okända människor, då står hellre mina bilar här hemma (som Impalan 65:an som står över vintern, helförsäkrad och undan saltet) sen dom andra två bruksbilarna när dom inte används.. :)

Ja, läste det i efterhand, det är väl bra att det är dubbelförsäkrat, men ändå.. risken att någon okänd skadar ens bil, så den har skador i registret... nä tack! :)

• Fredo

Att ha bil är dyrt, det är ju smidigt att kunna minska den kostnaden genom att hyra ut den till bra personer. Skulle inte ha något problem med det bara jag vet vilka personerna är som hyr, och det är ju lätt att kolla upp. 

• idasmat

Jag som återigen har hyrt kan verkligen rekommendera det, ni överanalyserar. Jag är en mycket bra förare och har inte haft några problem alls

• Rabarbapuppa
    idasmat skrev 2015-12-16 12:50:32 följande:

Jag som återigen har hyrt kan verkligen rekommendera det, ni överanalyserar. Jag är en mycket bra förare och har inte haft några problem alls

Jo fast hyr du UT? 

Eller hyr du andras bilar?

Svar på tråden Hyra ut bil?