• Myking1

Reser om 3 veckor.. Hjälp!

Hej,
    Vi reser till Chile den 8:de december. Vi åker med British airways.
    Jag undrar om någon här har åkt med BA och vad tyckte ni?

Vi har två barn med oss.. Våra 6 åring och 1,5 åring..
    På resedokumentet står det att vår 1,5 åring endast får ha med sej 10kg bagage.
    Men jag undrar, är det handbagage dom menar eller vanligt bagagde som man checkar in?? För att han måste ju ha med sej annat utöver kläder in på planet.
    Och någon som vet om man får ta med sej sulky in på flygplanet som handbagage?
    Vi har en BAbyzen yoyo och den blir ju som en handbagagde väska när man fäller ihop den..

Mycket tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Reser om 3 veckor.. Hjälp!
  • mia maria

Enklast är om du kollar på BA's hemsida för det kan skilja sig åt beroende på bolag.
    Rent generellt så får inte handbagaget överstiga ett visst mått, det ska ju gå att få in i bagagehyllorna ovanför sätena i planet. Vikten för handbagaget bör om inte annat framgå på BA's hemsida.
    De gånger jag har rest med barnvagn/paraplysulky från Arlanda så har jag fått checka in vagnen o sedan finns det lånesulkys om man behöver. Vissa gånger när vi har rest hem så har dock barnvagnen fått följa med till gaten, men sedan har den direkt därifrån lastats i bagageutrymmet. Vet ej om rutinerna skiljer sig åt beroende på flygplats eller flygbolag!?

De 10 kg bagage som din yngste får ha med sig skulle jag anta är incheckat bagage, men som sagt; kolla direkt med BA för direkt information!

Svar på tråden Reser om 3 veckor.. Hjälp!