• Kajsa433

Köpte guld av romer

Jag är en tvåbarnsmamma som just nu lever på socialbidrag och har det väldigt knapert.

Igår vid lunchtiden så ringde det på dörren, och det var två romer som stod utanför när jag öppnade. Dom hade ett väldigt bra erbjudande - dom visade mig en påse full av guld som tydligen skulle vara värt över en miljon kronor, men eftersom jag var så trevlig så skulle jag få det för 20.000:-

Nu är min framtid säkrad tänkte jag, så tillsammans gick vi till bankomaten där jag tog ut pengarna.

Idag skulle jag sälja guldet till pantbanken, men där sa dom att det inte alls var guld, och att det inte ens var värt en hundralapp.

Guud, vad dum man känner sig!

/En arg mamma 

• Svar på tråden Köpte guld av romer
  • Minimalen

Detta är ett problem som har nämnts på nyheterna ganska många år. Förstod direkt vad det handlade om redan innan jag tryckte på länken. Tyvärr är detta vanligt.

• Anonym (J)

Så du har det knapert och går på soc men har 20 000 på kontot...?

• Anonym (Suck...)
    Anonym (J) skrev 2015-11-18 09:28:59 följande:

Så du har det knapert och går på soc men har 20 000 på kontot...?

Det var min tanke också. Dessutom, vid vilken bankomat kan man ta ut 20.000 kr vid ett och samma tillfälle?
  • Aikido
    Anonym (Suck...) skrev 2015-11-18 09:37:34 följande:
    Det var min tanke också. Dessutom, vid vilken bankomat kan man ta ut 20.000 kr vid ett och samma tillfälle?
    Finns en vid Maxi i Trollköping.
  • Anonym (Suck...)
    Aikido skrev 2015-11-18 09:39:15 följande:
    Finns en vid Maxi i Trollköping.
  • LaLola

Snälla Ts, kan inte du förklara för mig vad som är så roligt med såna här påhittade trådstarter? Jag är så himla nyfiken men det är aldrig nån som kan/vill svara när jag frågar.

• Anonym (Dyngspridare)

Undrar jag med? Gissar på att syftet är att sprida sina fördomar vidare om hur kriminella romerna är? Alltid någon naiv som går på det.

• Anonym (Vem är dyngsprid)
    Anonym (Dyngspridare) skrev 2015-11-18 09:53:04 följande:
    Undrar jag med? Gissar på att syftet är att sprida sina fördomar vidare om hur kriminella romerna är? Alltid någon naiv som går på det.
    Du menar att alla de tusentals rånare av äldre som vi har i Sverige är genuina svenskar?
  • EnAnonumius

Fyra  anledningar till att denna trådstarten saknar ALLA trovärdighet...

1) TS påstår att hon går på SOC , då har man knappast råd att köpa saker för 20 000 rakt av i kontanter

2) Knappast att Romer skulle sälja (äkta) guld som hade ett värde av 1mille för 20 000kr.  Även Romer försöker sälja för att få ut ett högre värde.

3) Majoriteten av bankerna har ett högsta tillåtna belopp för vad man får ta ut på bankomaterna under en vecka. Skall man ta ut större kontanter så måste man kontakta banken först.

4) TS försöker inte bara misskreditera Romer, utan hon gör fall på egetgrepp och framställer sig som en dum människa som tror att man kan köpa guld för 20 000kr som skulle ha ett faktiskt värde för 1mille.

Så frågan är vad ville TS med denna trådstart? Bevisa hur blåst hon är själv och sedan försöker misskrediterar romerna för hennes egna dumhet, då hon bor i Fantasiköping?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Köpte guld av romer