• sharah

    Jag blir tokig!!!!

    Jag och barnets pappa är separerade. Sonen bor varannan vecka. Pappan jobbar dagtid och jag jobbar kvällar och nätter varannan vecka. Jag är alltså helt ledig den veckan sonen är hos mig . Vi har byte mitt i veckan och när sonen då ska till mig har vi gjort så att pappan har lämnat hos mig tidigt på morgonen. Nu har pappan träffat en ny sen en månad tillbaka och säger nu att jag inte får träffa min son på morgonen utan får hämta på förskolan på eftermiddagen istället för att min son och den nya kvinnan vill ha mys tid tillsammans. (Pappan är alltså på jobbet). Han anser att till klockan 17 är sonen hans ansvar och då väljer han vart sonen ska vara. Och då ska jag alltså sitta hemma och vänta på att få umgås med mitt barn tills kl är 17 när jag är ledig och pappan jobbar? Jag blir arg och ledsen på samma gång! Får han verkligen göra såhär

  • Svar på tråden Jag blir tokig!!!!
  • Anonym (Tess)

    Får och får. Tänker är ju att ni ska komma överens. Föreslå att göra på ditt sätt varannan gång så kanske ni kan komma överens.

  • Tow2Mater

    Du kan väl hämta på förskolan vilken tid den dan du vill? Eller vägrar fsk-personalen lämna barnet till dig innan 17? Hämta vid 10.

  • Anonym (Tess)

    Eh? Ok såg nu att barnet är på fest till 17? Är väl bara att hämta honom när du vill. Det är ju ditt barn med. Du behöver ju inte ens berätta det.

  • Annelie 76

    Om det inte finns nåt sen innan är det nu hög tid att fixa ett umgängesschema. Detta schema ska ni komma överens om. Överens, det är alltså inte bara den ena som ska bestämma (gäller er båda). Ni får båda kompromissa. En kompromiss är att de har mys på morgonen och sen lämnas barnet hos dig istf på förskolan. En annan att du hämtar barnet på dagis tex efter lunch.
    Ta hjälp av familjerätten om ni inte kan fixa schema själva.

Svar på tråden Jag blir tokig!!!!