• Växtvärk

Matchning på Tinder?

Jag har har haft appen Tinder snart 1 månad. Jag är 34 år och söker efter män i 33-40 år.

Alltså... är det bara jag eller upplever andra samma som jag, jag har knappt några matchningar och de som jag har svarar inte eller tar bort mig på en gång!

Jag tänkte ge Tinder en chans (1 månad), men hittills är det en besvikelse.

Vad tycker ni som testat?

• Svar på tråden Matchning på Tinder?
  • Farfallos

Till absolut största delen hänger det ju på bilden, men jag antar att du inte är skrämmande ful på din bild, utan att du istället ger uttryck för något annat som skrämmer. Jag personligen ratar cigg, duckface, "solbrillor och drink" samt allehanda bekräftesesuktande uttryck. Tacka vet jag bilder med ett härligt ärligt leende som andas ödmjukhet och glimten i ögat! När det gäller texten så gå ratar jag tjejer som pratar kristaller, astrologi och annat flum. De som måste framhålla att de är djurvänner och har tre katter i en lägenhet går också fetbort. Skriver tjejen att hon är kräsen så blir det inte heller bra.

• Anghammarad

De som lägger in bilder på sina djur eller barn på Tinder sveps vänster omedelbart. En ensam bild där man typ bara ser ett öga i skumt ljus går också bort. Ärligt glada bilder där man ser hela personen, positiv presentation och inga konstiga intressen så löser sig allt. 

• annasv1980

Har skaffat ett konto på prov där jag har en bild ihop med min son som startbilen. Har fått många matchningar och de tar inte bort mig men de skriver inte heller. Det tycker jag är lite märkligt. Är 35 och söker 34-40.

• Växtvärk

Jag ser helt ok ut och ler på bilden. Jag börjar tro att andra tycker att jag ser inte bra ut. Min kompis som är lika gamla sa att när man inte är pinnsmal så spanar ingen längre. Jag inser att hon har rätt. Jag är 176 cm lång och väger 80 kg.

Det tråkiga är ju att jag trivs i min kropp och är lyckligare än nånsin men i ett utseende besatt samhälle så betyder det inte mycket.

• Teddis

Hej.

Jag får många matchningar. Du kanske ska byta bild? Jag fattar det som så att killar gillar glada tjejer. Man ska helst vara glad jämt. Den leende tjejer, den positiva, utåtriktade som inte blir irriterad på deras åsikter och rättar dem. Ungefär så. Så hur uppnår man detta? Man ler lagom mycket. Har man en bild med en omgivning så kan man se in i kameran. Har man en bild som är mer zoomad så tjänar man på att titta åt andra sidan. Kan lätt bli för mycket annars. Alkohol m.m som tagits upp tidigare bör inte finnas. Kanske ngn mysbild med en kaffekopp med tvåhandsfattning.

• Växtvärk

Jag har testat dejting sidor och nu tinder. Jag inser att det är inget för mig. Jag får återgå till att träffa folk IRL ?

• Teddis
    Växtvärk skrev 2015-11-19 12:42:53 följande:

Jag ser helt ok ut och ler på bilden. Jag börjar tro att andra tycker att jag ser inte bra ut. Min kompis som är lika gamla sa att när man inte är pinnsmal så spanar ingen längre. Jag inser att hon har rätt. Jag är 176 cm lång och väger 80 kg.

Det tråkiga är ju att jag trivs i min kropp och är lyckligare än nånsin men i ett utseende besatt samhälle så betyder det inte mycket.

Är killar rädda för att inte vara tillräckligt manliga då så många är smala ha ha.
  • Växtvärk
    Teddis skrev 2015-11-19 12:48:54 följande:

Hej.

Jag får många matchningar. Du kanske ska byta bild? Jag fattar det som så att killar gillar glada tjejer. Man ska helst vara glad jämt. Den leende tjejer, den positiva, utåtriktade som inte blir irriterad på deras åsikter och rättar dem. Ungefär så. Så hur uppnår man detta? Man ler lagom mycket. Har man en bild med en omgivning så kan man se in i kameran. Har man en bild som är mer zoomad så tjänar man på att titta åt andra sidan. Kan lätt bli för mycket annars. Alkohol m.m som tagits upp tidigare bör inte finnas. Kanske ngn mysbild med en kaffekopp med tvåhandsfattning.

Oj. Jag stänger ner mitt konto idag. Sånt har jag inte tid med :D
Svar på tråden Matchning på Tinder?