Drömmen om landet...
Finns det fler som drömmer och fantiserar om att flytta till en mindre ort, att bo billigare - jobba mindre? Vad är ni mest oroliga över? Jag tänker på vänner och jobb...
Finns det fler som drömmer och fantiserar om att flytta till en mindre ort, att bo billigare - jobba mindre? Vad är ni mest oroliga över? Jag tänker på vänner och jobb...
Bodde i en liten by på 100 personer, hade en mil till affärer och ingen linjetrafik.
En mil till tåg och ungefär en halv till närmsta buss.
Det funkar väl, kanske inte så roligt om du tänkt skaffa eller har barn.
Minns att man kände sig rätt utanför och det var inte ofta man blev tillfrågad just för att man bodde så långt iväg. Sen skaffade man moppe och de blev väl lite bättre, tills vintern kom och det inte blev lika kul längre.
Sen kan de varit så att jag inte dök upp ofta när jag blev bjuden vilket gjorde att man inte blev bjuden lika ofta längre till fester och liknande. Men anledningen till det var ju just för att det var problem med att komma hem, man ville inte ha skjuts av morsan utan ville hem när man kände för det.
Har du aldrig bott ute på landet blir det nog en liten chock över hur mycket körande du behöver göra och hur beroende du kommer bli av bilen.
Vi flyttade till en gård på en mindre ort. Dock så bor vi väldigt stort och har egen skog och betesmarker. Vi har 10 minuters cykelväg till tåg/affär/skola.
Det blev inte billigare eftersom att vi nu skaffat roliga maskiner och en massa hästar ;) Livskvalitén är underbar! Vi odlar, föder upp och jagar det mesta som vi äter och vi njuter av arbetet hemma på gården. Vännerna kommer ofta hit och stannar gärna länge i våra gästrum :) Vår gård har blivit allas samlingsplats vid högtider och annat.
Vi flyttade till en gård på en mindre ort. Dock så bor vi väldigt stort och har egen skog och betesmarker. Vi har 10 minuters cykelväg till tåg/affär/skola.
Det blev inte billigare eftersom att vi nu skaffat roliga maskiner och en massa hästar ;) Livskvalitén är underbar! Vi odlar, föder upp och jagar det mesta som vi äter och vi njuter av arbetet hemma på gården. Vännerna kommer ofta hit och stannar gärna länge i våra gästrum :) Vår gård har blivit allas samlingsplats vid högtider och annat.