• Anonym (ts)

Migrän efter mens. Hjälp!

Har har ALLTID migrän eller kraftig huvudvärk precis efter mens. Jag blöder mycket första dagen och sen väldigt sparsamt 3-4 dagar. Jag tänker på att äta järnrik mat och tar även ibland tillskott under dessa dagar. Tog blodprover förra månaden och har ingen järnbrist (hela järnpaketet, inte bara Hb).

Jag har givetvis varit hos läkaren med min huvudvärksproblematik. Och jag har fått värktabletter som fungerar. Men det är ändå tråkigt att må sådär varje månad. För även om värktabletterna hjälper så mår jag inte bra dessa dagar eftersom jag känner mig väldigt avtrubbad och det blir en form av stress för mig att veta att huvudvärken garanterat kommer dyka upp. Och ibland hinner jag inte riktigt reagera innan huvudvärken slår till, och det är riktigt jobbigt när jag är på mitt arbete och känner att jag bara vill hem!

Jag äter inga minipiller eller p-piller. Men under perioden jag åt Cerazette upplevde jag inte alls denna huvudvärk, men gillar inte tanken på att proppa i mig hormoner och slutade därför med dessa.

Har hittat information på nätet om att magnesiumtillskott kan lindra migrän och huvudvärk. Men aldrig hört att någon faktiskt har blivit hjälpt av det.

Någon med erfarenhet? Börja med minipiller eller p-piller? Eller magnesiumtillskott? Något annat tips?
    Vill bara bli av med dessa helvetesdagar varje månad :(

Svar på tråden Migrän efter mens. Hjälp!