• Rowalise

Stygnen har gått upp

Har opererat bort en tand i nedre käken som låg på sniskan... Det var en väldigt onödig tand så därför tog vi bort den. Hur som! Nu har ett stygn som ska hålla tandköttet på plats låstnat och jag får inte tag på någon tandläkare!! Ska jag ta bort stygnen eller ska jag låta det oxh inte göra någon nytta? Eller? Någon??

• Svar på tråden Stygnen har gått upp
  • poppyM

Man brukar sy igen sår i munnen med tråd som luckras upp av sig själv. Har du inte fått en återtid för att ta stygnen så är det garanterat sådan tråd. Låt det vara och vänj dig vid att ha slemmiga trådar hängandes i munnen ett tag. Det försvinner av sig själv så småningom.

• Rowalise

Okej jo det är sådana trådar som ska gå bort av sig själv. Men har bara haft stygnet som nu gått upp sen i Tisdags... Jag kan alltså flärpa upp en bit av tandköttet.. Har fått återbesöks tid men det är inte förens i december.

• ica

Jag skulle ringa 1177 och fråga. De har järnkoll där jag bor. Min tandläkare har en telefonsvarare med meddelande om jourhavande privattandläkare. Även folktandvården har ett sånt system. Annars bör du även kunna ringa sjukvården.

Svar på tråden Stygnen har gått upp