• Anonym (Trolltår)

Katastroffula tår och badsemester: HJÄLP!

Jag har verkligen katastrofer till tår efter en tuff träningssäsong med maratonträning, mm. En stortånagel och två mindre naglar har helt trillat av och övriga är missformade och blåsvarta till gula i färgen. Värre än vad ni behöver föreställa er, men, men.
    Nu till mitt problem: jag beställde just en badsemester till jul! Ett underbart problem, jag vet, men hur ska jag våga visa fötterna? Jag skäms för dem så mycket att jag inte vill ta dem till salong för pedikyr. De kanske tom har någon svampinfektion och då skulle väl inte en salong vilja röra vid dem?
    Kan man ha lösnaglar för tår???? Om det inte finns någon nagel kvar, kan man måla ändå?
    HJÄLP! 

• Svar på tråden Katastroffula tår och badsemester: HJÄLP!
  • Jag är bara jag

Pedikyr hjälper kanske inte utan gå till en fotvårdare. De kan göra underverk med fula tår-jag lovar.

• Birgitta02

Jag föreslår att du biter ihop och faktiskt går till nån som utför pedikyr. Och dessutom  - om du visste hur lite andra fokuserar på dig. Det är bara du som fokuserar på dig. Jag hade bara ett bröst (mastektomi pga cancer) men jag badade ändå i baddräkt med en sida som var alldeles platt.  Ingen jäkel tittade på mig, de har fullt upp med sig själva.

• Anonym (Wildrat)

Fotsvamp kan du behandla själv. Köp Pevaryl puder och pudra tårna samt dina strumpor. Tar nån vecka av idogt pudrande så är problemen borta. Resten kan du testa om fotvård kan göra nåt åt alt acceptera.

• Anonym (Trolltår)

Tack för snälla svar: både råd och perspektiv. Konstigt att jag kan skämmas så mycket för några små tår! Men de är läskiga...

• Anonym (KL)

De gånger jag har tappat tånaglar (distanslöpning) så har jag målat den blåsvarta nageln med nagellack tills den trillade av, sen fortsatte jag att måla på nagellack där nageln skulle suttit. Och det har sett helt normalt ut om man nu inte kollat in på nära håll. Lyckligtvis sitter ju våra tår långt bort från våra ögon. Det är ingen som inte visste som sagt nåt.

Du får se det som det pris man får betala för att få en snygg kropp. Lyckligtvis så växer ju tånageln ut även om det tar en jäkla lång tid.

Sen kan jag rekommendera att köpa en storlek för stora löpskor, det har helt tagit bort detta problem för mig. Nåt jag blev rekommenderad av en annan maratonlöpare just för att slippa svarta tånaglar.

• Anonym (Hmm)

Birgitta 02:
    Tack för att det finns de som har lite distans...

Svar på tråden Katastroffula tår och badsemester: HJÄLP!