• Anonym (k)

idealkroppen

Kvinnors VS. Mäns idealkropp hos kvinnor. Skiljer sig idealen åt? Det sägs att kvinnors idealkropp är modellsmal medan mäns idealkropp för kvinnor säger något helt annat. Är det så? Är kvinnor verkligen så ute och cyklar angående vad de tror män vill ha?

Så,för att stilla min nyfikenhet lite så ber jag kvinnor OCH män att svara på: Hur ska en kvinnokropp se ut enligt dina ideal?

• Svar på tråden idealkroppen
  • Aniiee

Yes, kvinnor är helt ute och cyklar när det kommer till vad de tror att män vill ha. De många kvinnor inte fattar är att män vill KOLLA på modeller, och KNULLA OCH HA BARN med kvinnor med kurvor (behöver inte vara överviktiga, utan just kurviga, eller timglasfigurer, om du vill). Män vill även att deras kvinnor har en viss grad av svank, inte för mycket, inte för lite.

Varför? Därför att modellsmala kvinnor helt enkelt har evolutionen mot sig. Evolutionen dikterar: kurvig = mer fett = friskare = klarar en graviditet = familjen/gruppen överlever en generation till....

Det finns forskning på detta.....

Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (prutt)

Kommer ihåg att jag läste en studie om den kvinnliga idealkroppen. Kvinnorna själva föredrog (i snitt såklart) en kropp med bmi 18-19 medans män föredrog en kvinnokropp med bmi 19-20. Skiljer sig inte så jättemycket. Den kvinnliga idealkroppen är smal. Dessutom gissar jag på att den för männens del även timglasformad.

• Mooomin

Vältränad, alternativt väldigt vältränad med lite "hälsosamt hull" på. Det är mitt ideal. Och det har tyckts gå hem bland de flesta män, i mitt fall iaf. :)

• Anonym (D)

Och Monica Bellucci & Shakira.

• Anonym (Stön..)

Nigella Lawson ... oooohh suck ...

• Mascaraklumpar

"Är det så? Är kvinnor verkligen så ute och cyklar angående vad de tror män vill ha?"

Ja, så är det nog, men jag tror inte alls att det handlar om vad vi tror att män vill ha. Vi lever liksom inte för att behaga er, utan snarare vill vi nog behaga varandra i så fall. Men framför allt tror jag det handlar om att vi i mycket högre utsträckning utsätts för bilder på smala kvinnor.

• Anonym (Här hör man annat)

Härinne tyckts ju män föredra smala tjejer.

• Anonym (heh)
    Anonym (k) skrev 2015-11-20 22:28:39 följande:
     Är kvinnor verkligen så ute och cyklar angående vad de tror män vill ha?
    Lite kul att män tror att jag ser ut som jag gör för att jag tror att det är så dom vill att jag ska se ut.
  • Thotis90

Jag har inga åsikter om hur andra kvinnor ska se ut, men idealet för mig är att se ut som innan jag gick upp i vikt och ha lite större bröst. That's it.

Livet med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Anonym (heh)
    Anonym (Här hör man annat) skrev 2015-11-21 10:16:26 följande:
    Härinne tyckts ju män föredra smala tjejer.
    Det finns självklart män som föredrar smala tjejer, och så finns det män som föredrar kurviga, feta, långa, korta, storbystade, småbystade, vältränade tjejer ....osv...
  • Anonym (mullig)
    Anonym (k) skrev 2015-11-20 22:28:39 följande:

Kvinnors VS. Mäns idealkropp hos kvinnor. Skiljer sig idealen åt? Det sägs att kvinnors idealkropp är modellsmal medan mäns idealkropp för kvinnor säger något helt annat. Är det så? Är kvinnor verkligen så ute och cyklar angående vad de tror män vill ha?

Så,för att stilla min nyfikenhet lite så ber jag kvinnor OCH män att svara på: Hur ska en kvinnokropp se ut enligt dina ideal?

Det finns män med alla smaker, men en sak att ha i åtanke är att modeller har smala kroppar för att kläder sitter snyggt på dem, inte för att de är snygga nakna. Dessutom ser kroppar större ut på bild än i verkligheten. Så i verkligheten (tror jag) är det få som föredrar en verkligt modellsmal kropp.
  • Anonym (Perfect)

Jag gillar kvinnliga former och kurvor utan övervikt som ofta uppnås med bra kosthållning och lagom träning.
    Vissa har väl bättre genetik för det antar jag :)

Hur som helst, detta är en perfekt kvinnokropp enligt mig som är en man 20-30 år.

oi63.tinypic.com/262rwk0.jpg

• Anonym (träna)

Först och främst så tror jag idealet inte har med ens könstillhörighet och sitt kön som grupp att göra, utan bara vad man personligen föredrar.
    Jag försöker skapa min idealkropp. Jag har alltid varit mer eller mindre smal. Aldrig haft problem med övervikt. Min kropp just nu är vältränad, med synliga magrutor och starka ben. Aldrig nöjd såklart men hyfsat nöjd och mer tränad än en del andra. Dock har jag väldigt små bröst och detta är ett komplex för mig. Min kropp är min idealkropp OM jag hade haft större bröst.

Svar på tråden idealkroppen