• lout90

Finne i underlivet?

Hej,

jag har nu för 2a gången fått som en oklämbar finne precis vid slidöppningen.
    Detta gör fruktansvärt ont.  När jag har kollat ser de ut som en litet litet hål precis där det gör ont. Men det går inte att klämma och de är samma färg på de som resterande underliv liksom.

Vad gör jag? Det gör så ont, kan man ta något som lindrar smärtan?

• Svar på tråden Finne i underlivet?
  • Linutis

Hej. Har varit med om samma sak. Det gör fruktansvärt ont. Skaver i trosa. Ja allt. Jag gick till gyn o fick en salva. Så att smärtan domnade bort om man skulle klämma typ. Det va jätte länge sen. Men den hjälpte aldrig dock. Det gick kanske 3-4 veckor innan jag klämde sönder den jäveln. Men pilla på den varje dag o tryck o ha dig. Tillslut ger den sej. För så gjorde jag

• johanna84
    lout90 skrev 2015-11-21 09:20:34 följande:

Hej,

jag har nu för 2a gången fått som en oklämbar finne precis vid slidöppningen.
    Detta gör fruktansvärt ont.  När jag har kollat ser de ut som en litet litet hål precis där det gör ont. Men det går inte att klämma och de är samma färg på de som resterande underliv liksom.

Vad gör jag? Det gör så ont, kan man ta något som lindrar smärtan?

Om jag var dig skulle jag avvakta lite och kolla hur den utvecklas, har det inte förändrats något på ca en vecka skulle jag ge dig rådet att gå till en gynekolog och kolla. I bland får man finnar på dom mest otänkbara ställena, men då brukar d ändra karaktär efter några dagar.
  • lout90

Grejen är de att jag är gravid och de började när jag vart de, alltså inte haft detta innan :/ är i vecka 10+5 .

• Anonym (enbarns mor)

Fick en typ böld på blygdläpparna som gjorde så jävla ont att jag inte knappt kunde ha byxor på mig då jag var gravid med dottern. Fick åka in till gun och dom fick skära upp den och pressa ut. Enligt gyn så är det mera vanligt att man får såna reaktioner av rakning under graviditeten då man är mera känslig...

• bohan85

Fick också en böld precis vid slidöppningen när jag var gravid, i vecka 4-5 tror jag. Var till gyn, hon kollade lite men sa att hon inte kunde göra så mycket, antibiotika ville hon inte ge pga graviditet (vilket jag inte tror behövdes ändå då den nog inte var infekterad). Iallafall så försvann den efter någon vecka utan att jag gjorde något.

Svar på tråden Finne i underlivet?