• Linutis

    Molvärk i magen i tidigt graviditet?

    Hej! Som rubriken lyder. Kan man ha "mensvärk" nere i magen och ont i ländryggen vid tidig graviditet? Någon som har haft de? Dela med er av era erfarenheter och tidiga graviditets tecken som ni hade / har eller haft

  • Svar på tråden Molvärk i magen i tidigt graviditet?
  • micjos

    Hade jag redan när bim skulle vara och har det fortfarande till och från, är i v.4+2.

  • Majbjörn

    Jag hade vääärldens hemskaste mensvärk från veckan innan BIM till en vecka efter BIM. Framförallt på kvällarna. Visste inte att jag var gravid då utan trodde det var mensvärken som gått bananas. Kunde inte sova utan värktabletter, och jag brukar aldrig äta värktabletter..

    Just nu är jag i v 9+1 och har lite molvärk till och från. Det är tydligen "växtvärk" från livmodern. :)

  • Linutis

    Tack för svar fina ni! Jag letat symptom så de bara skriker om de. Sexade till det vid ägglossningsdagarna. Har regelbunden mens. Innan BIM och efter BIM ( nu alltså) har jag ont i magen som mensvärk som molar och flytningar har kommit istället för mens ?

    Testade neg för 3 dager sen. Vi vill så helst vara gravida då vi jobbar på det. Kroppen är eller har blivit lurig här för mig. När ska man testa igen? Är så pms ig hela tiden. Frustrerad kanske? Har inte bröstvärk iaf. Hmmmm

  • Linutis

    Jag över analyserar mim kropp som fan. Jag vill bara veta om andra har hatt likadant o plussat senare liksom

  • Majbjörn

    Jag gjorde mitt första test när mensen var 4 dagar sen. Men det var negativt. Tog ett till en vecka senare när mensen fortfarande inte dykt upp och det var positivt. Hade också rikligt med flytningar då. :)

  • Linutis
    Majbjörn skrev 2015-11-21 19:24:47 följande:

    Jag gjorde mitt första test när mensen var 4 dagar sen. Men det var negativt. Tog ett till en vecka senare när mensen fortfarande inte dykt upp och det var positivt. Hade också rikligt med flytningar då. :)


    Okej! Man får hopp nu känner jag! Jag får testa testa vecka helt enkelt :)
  • flislis

    Hade ont som fn i typ v5/6-ish, visste att jag var gravid. Fick åka in o göra vaginalt ultraljud, de ville utesluta utomkvedshavandeskap och cystor. Allt var bra. :)

  • Linutis
    flislis skrev 2015-11-21 22:21:06 följande:

    Hade ont som fn i typ v5/6-ish, visste att jag var gravid. Fick åka in o göra vaginalt ultraljud, de ville utesluta utomkvedshavandeskap och cystor. Allt var bra. :)


    Vad tråkigt o höra hur ont hade du? Mitt molar svagt bara fram o tbx, massa flytningar. Pms som fanns, mannen här blir rädd för mitt hastiga temprament liksom.har du varit gravid innan? Försöker du igen? :)
  • Februari16

    Jag hade molvärk dagligen fram till vecka 12-13 tror jag. Var inne en vända på Kvinnokliniken och gjorde vul för dom misstänkte utomkvedshavandeskap men allt satt där det skulle och nu är jag gravid i vecka 30 Lycka till!

  • Cecilia84

    Hej,
    Hade molvärk igår och framförallt idag.
    Samtidigt som jag har halsbränna (har aldrig det).
    Köpte ett grav.test nu på lunchen och testade och det var positivt. :)
    Ska ha bim på lördag, så alltså bim-5 visade det positivt (clearblue med veckoindikator)

  • flislis
    Linutis skrev 2015-11-23 11:57:46 följande:

    Vad tråkigt o höra hur ont hade du? Mitt molar svagt bara fram o tbx, massa flytningar. Pms som fanns, mannen här blir rädd för mitt hastiga temprament liksom.har du varit gravid innan? Försöker du igen? :)


    Det gick ju bra alltså, bebisen kommer vilken dag som helst nu! ;)

    Det gjorde gräsligt ont ett par nätter. Kräktes, kallsvettig o skakig av smärtan. Gick över efter nån vecka. De hittade som sagt inga fel. Jag antar att det bara var "växtvärk"/ligamentsmärtor. Har aldrig varit gravid innan.
  • Linutis
    flislis skrev 2015-11-23 14:25:05 följande:

    Det gick ju bra alltså, bebisen kommer vilken dag som helst nu! ;)

    Det gjorde gräsligt ont ett par nätter. Kräktes, kallsvettig o skakig av smärtan. Gick över efter nån vecka. De hittade som sagt inga fel. Jag antar att det bara var "växtvärk"/ligamentsmärtor. Har aldrig varit gravid innan.


    Vad kul! Grattis!!! :)
  • Linutis
    Cecilia84 skrev 2015-11-23 13:47:14 följande:

    Hej,

    Hade molvärk igår och framförallt idag.

    Samtidigt som jag har halsbränna (har aldrig det).

    Köpte ett grav.test nu på lunchen och testade och det var positivt. :)

    Ska ha bim på lördag, så alltså bim-5 visade det positivt (clearblue med veckoindikator)


    Vad roligt! Jag har molande värk fram o tbx ända sen ägglossning! Nu är min mens sen skulle haft den 15. Testade den 17 med clearblue NEGATIVT. när kan jag testa igen må tro? Har massa blanka o vita flytningar som f*n. Jag misstänker graviditet o jag har räknat själv vilken vecka jag skulle kunna vara i OM det är så?!
Svar på tråden Molvärk i magen i tidigt graviditet?