• SandraHj

Hjälp tjejer !

såhär ser min mage ut och har varit uppsvälld mer eller mindre sedan slutet av september. skengravid? fått min mens men inga symtom försvinner trots neg test. mår illa, spytt två gånger sedan september i samband med kaffe och svettas om vartannat och sedan är ja frusen, halsbränna på kvällarna och går ibland upp och kissar. Hallå ????? hjälp!
    vart idag på ultraljud men allt såg bra ut, dem bör la sett något?
  • Svar på tråden Hjälp tjejer !
  • Cyanea

Det ser ut och låter som att du har något problem med tarmarna, t.ex. IBS eller magkatarr. 

Man kan se ett embryo med vaginellt ultraljud utan problem i v. 7. Med vanligt ultraljud ser man tydligt i v. 9-10. Många gravida blir svullna i magen tidigt, men riktig gravidmage kommer inte förrän tidigast v. 14 då livmodern inte når ovanför blygdbenet förrän v. 12. De borde alltså ha sett ett embryo/foster utan problem om du gått så länge och mått så här. 

Ring din vårdcentral och be om hjälp, tycker jag. Lycka till! 

• SandraHj

Jaa jag och läkarna har pratat om ibs. Upplever inte smärta eller att det blir värre om jag äter något med gluten eller laktos.. blev bättre när jag börjat köra laktos fritt men aldrig 100 .. äter HRT.. hormone replacement therapy då jag är diagnostiserad med turner syndrom. . Så grav vet jag är långsynt. . Har ej plussat .. har ej jättekoll på min cykel å vilka vecka jah skulle vara i, i så fall

Tack för svar !!! :)

• Cyanea

Skönt att det inte gör ont, det är väl åtminstone något ;) Men det är sjukt besvärligt när de inte kommer fram till vad det är. Syrran har haft liknande problem under flera år, sen bara försvann det utan förklaring. De trodde på IBS, men hon kunde knappt påverka det. 

Du kanske inte försöker bli gravid, men om du gjorde det borde du väl få hjälp omedelbart eftersom du har Turners? 

Hoppas att det löser sig i alla fall. Tråkigt att ha det så här. 

• SandraHj

Njaa vi försöker inte direkt, en grav hade helt klart varit välkommen i vilket fall.
    På ultraljudet idag frågade jag om dem kollade livmoder. men då ska ja gå till gynekologen sa dem. så dem kollade ingen grav ?? eller hade det varit omöjligt att missa?
    funderar på om jag skall boka tid på måndag .
    Jo visar det sig att jag är gravid får jag naturligtvis hjälp.

IBS skulle kunna förklara en del med min mage å mina gaser och illamående.. men dock inte mitt mörka urin, svettningar och dem gånger jag spytt  å kisseriet på kvällarna å huggningar i livmoder som jag känt ibland? blir galen !!!

räknar ja på de från de att symtomen började så skulle ja möjligen vara i v 9-10 och och hade sex runt ägglossningen om nu detta mirakel har skett. men som sagt, haft mens efter de
    annars vill ja naturligtvis veta vad detta beror på
    uppskattar verkligen att ha någon att bolla med!!! e verkligen inte på hemmaplan känner ja ..

åkte in akut med buksmärtor i slutet av augusti och då pratade vi om detta med graviditet.. kan ju ha satt spöken i huvudet som gör att jag ej kan släppa tanken .

Svar på tråden Hjälp tjejer !