Vad är hans problem? Jag förstår inget!
Hej alla familjelivare!
Behöver era tankar o tolkningar på ett beteende på en man.
Jag o några andra är relativt ny på en arbetsplats då vi går en utbildning... Det finns en man där, som jobbar där och han funkar precis som chefen, som handledare till oss. Jag märkte ganska tidigt, bara 2-3 dagen, ungefär ett "konstigt" beteende. Jag skulle kanske inte bry mig så mycket om det inte var så att jag är orolig över hur jag ska tolka hans beteende mot mig, om jag ska se det som något personligt/negativt/ogillande. Jag börjar fundera på om jag kan ha gjort något fel utan att veta om det.
Jag är "normal" när det kommer till typ ögon kontakt med personer, alltså när man pratar och för konversationer...
Han undviker min blick. Det är så jävla klart! Vi har haft ögonkontakt några gånger då situationen har lett till det, typ att han glömt bort sig själv. När vi exempelvis möts, han sänker blicken, oftast i golvet när han går förbi, detta oavsett om det är i möten då vi säger något till, som godmorgon m. mm även och ofta i diskussioner är det är ren konversation... Ibland så sysselsätter han sig med annat medan han pratar.
I Fredags så var det en situation så får mig förvirrad. Det var i slutet av dagen, då jobbet är olämpligt och opraktiskt med utsläppt med utsläppt hår så har jag ofta håret uppsatt, vi häll på avsluta, alla anställda o elever precis som många andra framför allt vi kvinnor med långt hår släpper ut det. Han får syn på mig, och kollar bort men tillbaka lika snabbt, sedan kommer på sig själv och tittar bort och går för bi, och samtidigt som han tilltalar mig.
Det lustiga är när han pratar till mig så låter han helt normalt. Inget sur, grinig eller konstig. Bara det att han visar tydligt att han undviker mig. Jag är förvirrad och vet inte hur jag ska tolka detta... Och så vitt vad jag vet har jag inte gjort något mot honom, varken det ena eller andra. Så jag vet inte om jag ska ta det väldigt personligt.