• helena29

Odd Molly storlekar??

Hej!
    Funderar på att köpa en Odd Molly kofta på Tradera, men kan inte bestämma mig för vilken storlek. Jag har oftast M på överdelar, men på vissa behöver jag L, då jag är bredaxlad. Dock smal i övrigt, midja o så...
    Ogillar även när tröjor/ koftor blir för korta!
    Är sugen på Odd Molly Lovely Knit omlottkofta.
    Skulle ni rekommendera strl. 2 eller 3??

• Svar på tråden Odd Molly storlekar??
  • Nymphaea

Jag pendlar mellan S och M (bystig men smala axlar) och har en lovely knit i stl 1 som passar. Tror stl 2 hade passat också dock. Har en annan omlottkofta från OM, också stl 1. Blusarna brukar jag välja stl 2 på om de inte är väldigt vida i modellen (som Remix t.ex).

Tycker många av OMs modeller verkar gjorda för längre tjejer med nättare byst (grundat på ärmlängd och omfång just runt bysten).

Baserat på din beskrivning tycker jag det låter som om storlek 2 skulle passa dig.

• helena29
    Nymphaea skrev 2015-11-21 23:20:28 följande:

Jag pendlar mellan S och M (bystig men smala axlar) och har en lovely knit i stl 1 som passar. Tror stl 2 hade passat också dock. Har en annan omlottkofta från OM, också stl 1. Blusarna brukar jag välja stl 2 på om de inte är väldigt vida i modellen (som Remix t.ex).

Tycker många av OMs modeller verkar gjorda för längre tjejer med nättare byst (grundat på ärmlängd och omfång just runt bysten).

Baserat på din beskrivning tycker jag det låter som om storlek 2 skulle passa dig.

Du tror en strl 2 skulle räcka då? Även med tanke på mina breda axlar? 80B i bh-storlek...
    Det blir inte att koftan åker upp o blir för kort då? Värsta jag vet....
  • Nymphaea

Var tvungen att gräva fram min Lovely Knit och prova och såg då att jag hade en storlek 2 på den! Axlarna är ganska smala på den så jag tror stl 3 skulle passa bättre.

• Freja L

Odd Molly kan vara lite kluriga ibland, för att vara säker på att den passar så kan du ju gå till en butik och prova? Eller kolla upp måtten på plagget och jämför med något du har hemma för att komma fram till en bra storlek =)

www.frejalimelake.com

Svar på tråden Odd Molly storlekar??