• FrökenH

    Flytningar från urinröret - Gravid

    Har ett märkligt "problem" som jag undrar om någon känner igen och kan informera om. Jag är gravid med mitt första barn i v.32. Sedan flera veckor tillbaka har haft flytningar från urinröret. Jag är helt hundra procent på att de kommer därifrån och inte från slidan då jag både känner och ser det. Det är vita lotionaktiga , men samtidigt lite blöta, flytningar som kommer då och då, flera gånger om dagen. De luktar ingenting, men jag måste bära trosskydd hela tiden annars blir det för blött i trosan.

    Jag har pratat med min BM som undersökt mig, tagit test på urinvägsinfektion och klamydia, men jag har inget av det. Hon har aldrig hört om detta tidigare. Jag kanske inte behöver oroa mig alls, men jag undrar ifall någon vet något om detta.

  • Svar på tråden Flytningar från urinröret - Gravid
  • Anonym (U)

    Du, jag har faktiskt känt samma sak. Är gravid i vecka 18 och varit rätt övertygad om att det varit från urinröret som jag fått en flytning ca tre ggr på en vecka. Blev väldigt konfunderad och googlade men hittade inget om det så jag tänkte att det kanske ändå var vanlig flytning. Men när jag nu såg din tråd så börjar jag tvivla. Jag har även kollat urinvägsinfektion, hade lite, lite bakterier och istället för penicillin har jag druckit en flaska tranbär från hälsokosten. Har dock haft uvi många gånger men aldrig haft nån flytning.

    Kanske bör du kolla uvi?

    Måste också nämna att den veckan blev jag riktigt öm och det sved i underlivet, kändes nästan som det var nåt lite frätande.

  • Anonym (K)
    FrökenH skrev 2015-11-22 11:47:36 följande:

    Har ett märkligt "problem" som jag undrar om någon känner igen och kan informera om. Jag är gravid med mitt första barn i v.32. Sedan flera veckor tillbaka har haft flytningar från urinröret. Jag är helt hundra procent på att de kommer därifrån och inte från slidan då jag både känner och ser det. Det är vita lotionaktiga , men samtidigt lite blöta, flytningar som kommer då och då, flera gånger om dagen. De luktar ingenting, men jag måste bära trosskydd hela tiden annars blir det för blött i trosan.

    Jag har pratat med min BM som undersökt mig, tagit test på urinvägsinfektion och klamydia, men jag har inget av det. Hon har aldrig hört om detta tidigare. Jag kanske inte behöver oroa mig alls, men jag undrar ifall någon vet något om detta.


    Upplever samma. Gravid i v.32. Någon som fick svar på vad det var?
Svar på tråden Flytningar från urinröret - Gravid