• Bjoork

kub test

Är det någon som vet om man kan vända sig till en annan kommun för att göra kub test? I Blekinge län görs endast kub test på dem inom riskgruppen, men i Kalmarlän (därifrån min sambo är) blir alla erbjuda kub test, så fundera på att skriva in mig på mödravården i Kalmarlän istället, men någon som vet om mitt landsting bekosta det eller om jag behöver bekosta det själv?

Jag har pratat med mödravården i Kalmar, sålänge jag är inskriven i en mödravård i Kalmarlän så får jag göra kub test men dem visste inte ifall mitt landsting bekostade det eller om jag behövde bekosta det själv.

• Svar på tråden kub test
  • Lena74

Idag får man välja vilket landsting man vill ha så har dom inte kub i ditt landsting får du remiss att göra det i det landsting som har. Fick precis veta det av min bm.

• Bjoork
    Lena74 skrev 2015-11-22 20:37:39 följande:

Idag får man välja vilket landsting man vill ha så har dom inte kub i ditt landsting får du remiss att göra det i det landsting som har. Fick precis veta det av min bm.

Hur menar du? Vem ska jag höra av mig till då? Att få remissen? Hur byter man landsting?
  • Lena74

Barnmorskan tror jag annars läkaren som finns på gyn. Det var rå hon sa till mig.

• Bjoork
    Lena74 skrev 2015-11-23 01:21:41 följande:

Barnmorskan tror jag annars läkaren som finns på gyn. Det var rå hon sa till mig.

Okej! Ska till läkaren på MVC på onsdag, ska ta upp det då, annars väljer jag att skriva in mig någon annanstans, där dem kan erbjuda det.
Svar på tråden kub test