• Leonel

Matte b distans

Jag vill börja läsa matte b och undrar om jag klarar av att studera på distans hemma? Vad säger ni som läst hemifrån och proverna gör man väl i skolan? Hur många veckor läser man? Vilken skola är bra? Blev en del frågor här men hoppas på svar.

• Svar på tråden Matte b distans
  • nnnnnnnn

Numera heter det Ma2.

Tex Ma2a (yrkesprogrammens matematik), Ma2b (tex SA läser denna variant) eller Ma2c (tex NA har denna variant).
    Ofta kan man läsa Ma2bc på komvux, så man får lite av Na-matten med.

Ring studievägledaren som är knuten till ditt komvux och rådfråga.

Man kan alltid plugga själv tex genom att använda matteboken.se eller liknande och sedan bara göra en prövning i ämnet. Men om man anmäler sig till komvux så får man ju tillgång till böcker, lärare mm.

Hur det ser ut beror på vilken skola du läser på, jag har sett alla varianter från att det är obligatoriska lektioner till att man kommer fritt på studiehjälp (som drop-in läxhjälp ungefär) och bara anmäler sig till prov och nationella provet.

• Leonel
    nnnnnnnn skrev 2015-11-22 19:30:52 följande:

Numera heter det Ma2.

Tex Ma2a (yrkesprogrammens matematik), Ma2b (tex SA läser denna variant) eller Ma2c (tex NA har denna variant).
    Ofta kan man läsa Ma2bc på komvux, så man får lite av Na-matten med.

Ring studievägledaren som är knuten till ditt komvux och rådfråga.

Man kan alltid plugga själv tex genom att använda matteboken.se eller liknande och sedan bara göra en prövning i ämnet. Men om man anmäler sig till komvux så får man ju tillgång till böcker, lärare mm.

Hur det ser ut beror på vilken skola du läser på, jag har sett alla varianter från att det är obligatoriska lektioner till att man kommer fritt på studiehjälp (som drop-in läxhjälp ungefär) och bara anmäler sig till prov och nationella provet.

Ja precis det heter så. Ska undersöka imorgon, tack för svar ändå. 
Svar på tråden Matte b distans