• sorksara

    Vet inte vart vi ska ha barnet

    Hej allihopa,

    Jag och min man Sverker (som jag på skoj kallar för smiskpåsen ibland) bestämde oss för ungefär 8 månader att skaffa barn. Vi hade länge försökt att avla en avkomma vid många olika tillfällen. Det har emellertid inte varit så enkelt då vi jobbat väldigt olika scheman, så vi har inte haft mycket möjlighet att möta varandra. Båda utav oss är karriärmänniskor och prioriterar ofta jobbet.

    Sen helt plötsligt via omvägar av hans kollegor så fick jag höra att han hade varit otrogen med två tjejer på hans jobb. Samtidigt.

    För att göra en lång historia kort så konfronterade jag honom med det faktumet när han kom hem, vilket ledde till att han slog hål i väggen av ilska. Jag blir sällan rädd nu för tiden, så istället så drämde jag en påse potatismjöl i ansiktet på Sverker när jag såg skadan i väggen. 

    Det slutade med att vi hade försoningssex, jag blev gravid och vi bestämde oss för att fortsätta vara tillsammans. Som kompensation för hans svek så lovade Sverkar att renovera hela lägenheten.

    Renoveringen är nu i full fart, och nyligen så monterade han in ny asbestos i väggarna. Tyvärr kommer vi inte hinna bli klar med barnkammaren eller ha någon bebolig yta knappt i lägenheten mer än för oss själva och halva köket fram tills vi får barnet.

    Som temporär lösning under första året tänker jag därför att barnet kan sova i en tillfällig 'säng' som kan stå bland verktygen och materialet till huset. Sängen skulle isåfall vara en byggmax påse fylld av tidningspapper. Vilket även fungerar bra om barnet skulle väta ner sig själv.

    Vad tror ni på familjeliv om denna lösning? Notera att den enbart är tillfällig under ett år max, och bara på nattetid.

  • Svar på tråden Vet inte vart vi ska ha barnet
Svar på tråden Vet inte vart vi ska ha barnet