Svårt att beskriva. Det gör ont längs hela smalbenen på mig, ibland så pass att jag har svårt att gå som vanligt. Plus att man blir väldigt stel, speciellt när man suttit/legat och reser sig upp och börjar gå.
Vid ont (det går i perioder för mig) brukar jag stretcha, och duscha benen och skifta mellan varmt och kallt vatten. Och vila benen så mycket som möjligt.
Fick problemen efter att jag sprang väldigt intensivt totalt otränad och i världens sämsta skor.
Har ej blivit av med problemen efter ca 2,5 år nu.
Kan vara symtomfri i flera månader och sen kommer skiten tillbaka och jag kan få ont i flera dagar bara av att jag hoppat ner från en pall, eller småsprungit ett par meter bara. En gång fick jag jätteont efter att ha gått i en lång brant nerförsbacke. Och klackskor är inte ens att fundera på att ta på sig!
En helg både sprang jag och dansade vilt och allt möjligt när jag redan hade ont (man vill ju inte gå miste om roliga saker pga lite benproblem tänkte man) - efter den helgen fick jag sitta hemma en hel vecka. Jag klarade bara att ta mig runt i mitt hem genom att hålla mig mot väggar och första gången jag gick utomhus gick jag sakta och hade inte riktigt normal gångstil, det var skitsvårt faktiskt. Otroligt stel och ont hade jag.
Jag har sökt hjälp en gång, gick till en gymnast som gav mig lite övningar att göra hemma. Och dom har jag gjort men problemet är kvar o jag har inte orkat be om hjälp igen... har typ bara dåliga erfarenheter från när man sökt hjälp för saker (att man ingen får).
Så ser mina problem med benhinneinflammation ut iaf. Och något som är en dröm är att kunna springa igen utan att kvadda benhinnorna o blir hemmasittandes igen.
Vet inte om du fick ut så mycket mer av mitt svar än man får av en google-sökning...