Anonym (x) skrev 2015-11-23 02:49:43 följande:
På vilket sätt vart hårtransplantationen misslyckad? Vilken klinik var han till? Det är inte så vanligt att hårtransplantationer blir misslyckad.
Det är bara kolla på alla kändisar som har gjort hårtransplantation, jag ser aldrig någon kändis som har misslyckats med det.
Jag har faktiskt varit tsm med två (av fyra haha) som gjort hårtransplantationer, båda lika misslyckade. Såg en tredje på tv här om dan. Inte ett tredje ex alltså utan en misslyckad transplantation han ville åtgärda.
Tänk att dessa män jag hade/har relation med numera är 38 och 40 år. Och de opererade sig i 17-18-19-årsåldern. Transplantationer var inte spec vanliga då.
Båda opererade sig i Lund (ganska säker, neråt i landet iaf) och har senare fått höra att man numera sällan opererar så unga människor.
Ena mannen hade nog tappat för mkt hår redan, hans transplantation gav ingen effekt alls. Det gick inte att mäta någon positiv skillnad överhuvudtaget, någonsin. Han berättade även att alltihop hade känts ganska oseriöst och osäkert, typ dom tappade hårsäckar på golvet ett flertal ggr och bara tog upp dom och fortsatte. Och tog för mycket på ett ställe så att ärret är alldeles för brett och ojämnt, osv. Två ggr gjorde han detta, ingen av gångerna fungerade alls.
Den andra killen gjorde även han sin i Lund (eller var det nu var men långt ner som sagt). Vi bor alla uppe i Dalarna.
Han fick ungefär samma, inget resultat what so ever. Ett något bättre ärr, men även han med knepiga berättelser om hur det utfördes. Båda har sagt att det kändes halvt oseriöst med läkare som lovade väldigt mycket (som läkare efteråt förklarat att det kan man inte alls lova en patient). 50.000 vardera blev ju kastat i sjön för dom. Ingen fick ett enda hårstrå extra men däremot några färre i nacken plus ett fult ärr hehe..
Ena mannens ärr ser verkligen inte klokt ut. Det är kanske 4,5-5cm brett i bakhuvudet, helt vitt. Ser väldigt konstigt ut. Fattar inte varför de gjorde på det sättet..
Förstå den besvikelsen när man är i kanske 18-19 års åldern. Usch då.
Tur att tekniken går framåt. Ja idag verkar de ju otroligt mycket skickligare. Och säkerligen mer ärliga om vad som kan inträffa, får man hoppas :)