• Anonym (?)

Riktigt bra julklapp till flickvän?

Jag ska köpa en fin julklapp till min tjej. Men vad ska jag köpa. Helst ingen parfym, det känns så "vanligt".

Det ska vara en fin julklapp. Pris: 500-2000 kr. Vad ska jag köpa? Jag är så dålig på smycken osv. Kläder också. Så jag slipper gärna parfym, smycken och klä

Det är ett seriöst förhållande. Nästa sommar ska jag fria.

• Svar på tråden Riktigt bra julklapp till flickvän?
  • Fjäril kär

Hmm...  en upplevelse då?

Boka en hotellövernattning med frukost och bra middag? 
    Konsertbiljetter?
    Biljetter till en krogshow/musikal?
    Gå på hockey? 

Om du inte känner dig bekväm med att handla kläder eller smycken så kanske presentkort i några butiker kan vara ett bättre alternativ. 

• MrsMia

Kanske en clutch bag från Michael Kors? Populärt märke, och den ligger på strax under tusenlappen.

• Stårschan

Personliga saker är alltid uppskattade. Vad har hon för hobbies? Att köpa något fint som har att göra med det hon är intresserad av signalerar omtanke och kärlek. Konsertbiljetter till en artist du vet att hon gillar, ordentlig resväska om hon gillar att resa, fotvård/massage är som sagt alltid uppskattat - ju mer stressad man är desto mer uppskattar man att få bli ompysslad.

• Anonym (Men...)

Vad du än köper så köp inte någon nyttopryl typ dammsugare, köksprylar mm

• Fjäril kär
    Anonym (Men...) skrev 2015-11-23 09:26:55 följande:

Varför inte?

Jag uppskattar väldigt mycket en genomtänkt bra praktisk pryl som faktiskt behövs och används än något fint onödigt som knappt används.

Jag blir jätteglad när maken tänkt till och förstått behovet av något till hemmet.
  • Stårschan
    Fjäril kär skrev 2015-11-23 09:54:48 följande:
    Varför inte?

Jag uppskattar väldigt mycket en genomtänkt bra praktisk pryl som faktiskt behövs och används än något fint onödigt som knappt används.

Jag blir jätteglad när maken tänkt till och förstått behovet av något till hemmet.
    Det kan funka, men då måste man ha en väldig fingertoppskänsla och vara väldigt säker på vad man gör. Grundtanken är ju att mottagaren ska bli glad åt presenten, och där funkar ju alla lite olika. Vissa skulle nog bli jätteglada åt en Michael Kors-väska som föreslås ovan, medan jag och säkert många andra skulle bli irriterade över att killen lagt pengar på en så onödig märkespryl som jag ändå är helt ointresserad av.

Sen skulle jag ju helt klart bli gladare åt en ny symaskin än en ny dammsugare, för symaskinen är på något sätt bara min, medan dammsugaren är hemmets.
  • Anonym (BS)
    Anonym (Men...) skrev 2015-11-23 09:26:55 följande:

Fast jag håller inte med.

Fick hushållsprylar från märket Jamie Oliver och en masin från Kitchenaid. Totala värdet på över 8000 kronor.

Tidigare fick jag en overlocksymaskin .

Klart mycket mer värt än nån förlovningsring eller annat blinbling.

Fast såklart, en billig dammsugare från Öb på 300 spänn skulle kanske inte vara så kul. I så fall en centraldammsugare hellre.
  • Anonym (Men...)

Jag tror de allra flesta inklusive mig skulle tycka att det blir ganska opersonligt att få en typisk sak till det gemensamma hemmet om man inte specifikt uttryckt en önskan om det. Jag gav min man en whiskyprovning en jul och fick själv en dammsugare. Tyckte inte det var så jäkla kul även om det var en dyrare variant. Blev som om hemmets skötsel var min sak och inte vårt gemensamma. Smaken är som baken men jag tror knappast jag är ensam om att känna så?! Skillnad om vi gemensamt beslutat att köpa den i julklapp åt oss.

• Sommarlöv

Riktigt fina hudvårdsprodukter skulle jag bli väldigt glad för. En fin väska slår säkert högt (be om hjälp av en expedit). Vad har hon för intressen?

• Anonym (Mixer)

En väldigt bra mixer.

Svar på tråden Riktigt bra julklapp till flickvän?