• EMPATl

Bli gravid - ligga kvar efter samlag

Brukar ni som försöker bli gravida ligga kvar i sängen efter samlag? I vanliga fall går jag alltid på toaletten efteråt för blir alltid nödig efter sex, nu är jag orolig att allt ska rinna ut om jag skulle behöva göra detta.. :P

En annan sak, någon som vet hur det är med spermiemängden i mannens andra utlösning?

• Svar på tråden Bli gravid - ligga kvar efter samlag
  • SecretlyMe

Jag ligger kvar ibland, ibland inte. Det gör inte mycket till skillnad eftersom spermierna skjuts med en sådan kraft och simmar upp i livmodertappen - blåsan sitter inte i livmodertappen så du kan inte kissa ut spermierna ;)

Spermiemängden är mindre vid en andra utlösning direkt efter.

• EMPATl

Att man inte kissar ut spermierna vet jag haha! Tänkte mer att det rinner ut när man sitter på toaletten (brukar ju hända).. Men de som kommit längst in fortsätter alltså sin väg då ;)

• SecretlyMe
    EMPATl skrev 2015-11-23 11:13:44 följande:

Att man inte kissar ut spermierna vet jag haha! Tänkte mer att det rinner ut när man sitter på toaletten (brukar ju hända).. Men de som kommit längst in fortsätter alltså sin väg då ;)

Ja, hela vätskan är inte alltihop spermier, utan spermierna ligger INUTI vätskan så att säga. Inom ivf kan man få sk "tvättade spermier" och då separerar man spermierna från vätskan. Men ivf blir ju inte aktuellt för dig för dig än på mycket länge och förhoppningsvis aldrig :)

Mao så är det mycket av vätskan som rinner ut men de flesta spermier simmar fort upp i livmodertappen ;)
  • EMPATl
    SecretlyMe skrev 2015-11-23 12:30:32 följande:

Ja, hela vätskan är inte alltihop spermier, utan spermierna ligger INUTI vätskan så att säga. Inom ivf kan man få sk "tvättade spermier" och då separerar man spermierna från vätskan. Men ivf blir ju inte aktuellt för dig för dig än på mycket länge och förhoppningsvis aldrig :)

Mao så är det mycket av vätskan som rinner ut men de flesta spermier simmar fort upp i livmodertappen ;)

Låter bra :)

Hur ofta har ni sex under äl?
  • SecretlyMe
    EMPATl skrev 2015-11-23 12:50:53 följande:

Låter bra :)

Hur ofta har ni sex under äl?

Jadu, det varierar. Vi har provat varannan dag, varje dag, bara äldagen osv.
  • Cyanea

Det ska inte minska chansen att bli gravid att gå upp och kissa ganska snabbt efter sex ;) De simmare som rinner ut är inte de bästa ändå, och det är många, många miljoner stycken att välja på. 

Jag följde en annan tråd om detta, och det slutade med att TS fick urinvägsinfektion ;) Så vill du kissa efteråt - kissa. 

Svar på tråden Bli gravid - ligga kvar efter samlag