• Conan1

    Rabiat x

    Hej!

    Jag har ett x som får ut det jag har i brutto (innan skatt)

    Innan så var det så att jag hade ett fast jobb, (lågavlönad lokalvårdare) medans dåvarande frun provade på lite av varje, sen fick hon fast arbete på en statlig myndighet = karriär= högre lön.

    Vi har delad vårdnad varannan vecka,

    Hon har hela barnbidraget för båda barnen, (har 3)

    Varav den som är 13 får sitt själv. (För så skall det vara enl henne, då äldsta fick sitt då hon var 13 och framåt tills hon blev 18 (då var vi fortfarande gifta). Nu verkar det som om hon handlar kläder efter sin plånbok och förväntar sig att Jag skall betala hälften, är det ens rimligt, vinterkläder åt 2 för ca 5000 kr = 2500 som hon vill att jag skall hosta upp, hon hotar med kronofogden och gud vet vad mer, att barnen inte skall få komma till mig soc anmälan osv osv,

    Nu sist så sa jag att hon inte får en krona till av

    RÅD!

    HUR GÖR MAN?

  • Svar på tråden Rabiat x
  • glutten

    Om ni har barnen varannan vecka och hon får hela barnbidraget tycker jag definitivt att hon bör betala mer för barnens kläder.

  • Conan1

    Jag får ut 14" - 16" och så skall jag handla kläder/mat som dom skall ha här hos mig, men vad jag förstod på hennes samtal så är det en jacka, 1byxa (termo) 2 par vinterskor! För nästan 5 papp???????????????????? inga kvitton har jag sett heller!

    Jag står och betalar för en gemensam skuld också! Hon försäkringarna på ungarna!

    Jag har redan betalat hälften för en aktivitet för ett av barnen!

  • Conan1

    Det är inte det att jag inte vill hjälpa till men när man inte kan pga den låga inkomsten,

    Och att det hotas med advokat, soc anmälan, kronofogden och att jag inte skall få ha dom,

    Sista budet var att barnen skal få med sig tygskor och hoddietöja och att jag skall fixa egna ytterkläder här, visst kan jag det, men vilka signaler ges då barnen?

Svar på tråden Rabiat x