• HannaPez

Får in fler hjärtslag på doppler. V25

Jag har varit på rul två gånger första i v17 andra v21.

Men jag får in tre olika hjärtslag med min doppler, bebisen, min puls och? Vad är det jag hör? Ena låter nere vid höger höft och den andra mitt i magen mot vänster sida, ganska svagt (låter som att något är ivägen) men man hör tydligt att de låter som en galopperande häst.

Har hört tre unika ljud (min puls inräknad) ända sedan vecka 16. Har dock helt glömt bort att ta upp det med barnmorskan.

Det kan knappast vara två bebisar därinne igenom att vi varit på rul två gånger!

Någon som har någon idé på vad det är jag och min sambo hör?

BF 9/3-16
  • Svar på tråden Får in fler hjärtslag på doppler. V25
  • GlasflasskanT

Du ska nog sansa dig med dipplern. Ultraljudsignaler är inte det bästa för bebisen att bli utsatt för.

Blir ungen vänsterhänt så vet du varför.

• Una Flux

Du hör troligtvis din artär, din ven och barnets hjärtljud. Men vad vet jag, jag är en enkel sjuksköterska, jag vet faktiskt inte. Varför lyssnar du med doppler?

• HannaPez
    GlasflasskanT skrev 2015-11-23 19:09:56 följande:

Du ska nog sansa dig med dipplern. Ultraljudsignaler är inte det bästa för bebisen att bli utsatt för.

Blir ungen vänsterhänt så vet du varför.

Vadå vänsterhänt? Jag kan räkna på en hand hur många gånger vi använt ultraljudsmonitorn.
    BF 9/3-16
  • HannaPez
    Una Flux skrev 2015-11-23 19:14:29 följande:

Du hör troligtvis din artär, din ven och barnets hjärtljud. Men vad vet jag, jag är en enkel sjuksköterska, jag vet faktiskt inte. Varför lyssnar du med doppler?

Är också utbildad inom vården. Men det ljudet barnmorskan hittade som skulle vara bebisen var det tredje ljudet jag inte får grepp om. Det andra låter som en galopperande häst (som det ska göra?).
    BF 9/3-16
Svar på tråden Får in fler hjärtslag på doppler. V25